خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبرداد:

موردی از آنفلوآنزای مرغی در ماسال مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۱۷

فرماندار ماسال با اشاره به تمهیدات به عمل آمده در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی گفت: تا کنون هیچ موردی از این بیماری در سطح شهرستان ماسال گزارش نگردیده است.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد  در جلسه ی پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای مرغی شهرستان ماسال با بیان اینکه تا کنون موردی از آنفلونزای مرغی در سطح شهرستان مشاهده نشده است، افزود: تا کنون از 1800 پرنده در سطح روستاهای شهرستان ماسال نمونه گیری شده است که هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی همه ی ادارات ذیربط جهت مقابله با هر گونه مورد مشکوکی در این خصوص،‌خاطرنشان کرد: آگاه سازی مردم به علائم این بیماری و نحوه ی انتقال آن به انسان می تواند آنان را در مقابل این بیماری ایمن نماید.

فرماندار ماسال حفظ حداکثر آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه را بسیار حائز اهمیت دانست و از دهیاران و مدیران روستایی خواست: ضمن اطلاع رسانی مناسب به اهالی روستای خود، در صورت مشاهده ی هر گونه مورد مشکوک،‌در اسرع وقت آن را گزارش نمایند.

قاسم نژاد با اشاره به ممنوعیت فروش غیر مجاز پرندگان در بازارهای محلی، از ادارات ذیربط خواست: با تشکیل کمیته های بازرسی با هر گونه فروش پرندگان محلی به صورت غیر مجاز برخورد شود.

وی اطلاع رسانی دقیق و آموزش دانش آموزان،‌دامداران و کشاورزان را از جمله راهکارهای مقابله با شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: ادارات ذیربط باید با استفاده از همه ی ابزارهای لازم جهت پیشگیری از شیوع انفلوآنزای مرغی بهره بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی ماسال نیز در این جلسه با تشریح تمهیدات به عمل آمده در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، گفت: عفونت حاد تنفسی از علائم این بیماری است و مهمترین راه انتقال این بیماری از راه مدفوع حیوان صورت می گیرد.

شهرام مهدیزادگان با بیان اینکه عدم آگاهی مردم و گزارش ندادن به موقع موارد مشکوک می تواند مقابله با این بیماری را پیچیده تر کند،‌افزود: اولین خصلت این بیماری، تلفات غیر طبیعی پرندگان است و سیاه شدن تاج و ریش پرند از دیگر علائم آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز