خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار کلانشهر رشت صورت گرفت؛

انعقاد تفاهمنامه شهرداری رشت با موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۲۰۸

تفاهمنامه شهرداری رشت با موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر در راستای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی- پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با حضور شهردار رشت منعقد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه سید محمدعلی ثابت قدم، ماهی و فرآورده‌های آن را رکن اصلی در توسعه فرهنگ استفاده صحیح از مواد غذایی‌سالم برشمرد و اظهارداشت: امروز که شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده و از آنجایی‌که سیاست مدیریت شهری مبتنی بر شهر خلاق است، باید در توسعه فرهنگ استفاده صحیح از مواد اولیه غذایی و فرآورده‌های آن که ماهی یکی از آنهاست ، بیش از پیش گام برداشت.

 شهردار رشت با اشاره به آفت شدید سرمایه گذاری در زمینه ماهی و استفاده مردمی از آن در چند دهه اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان و شهر رشت از منابع بسیار خوبی در زمینه انواع ماهی برخوردار است، باید از هرگونه موضوعی که به لحاظ فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و زیست محیطی در استفاده از این منبع سرشار از انواع کالری آسیب وارد می کند ، جلوگیری کرد.

وی افزود : با توجه به رویکرد علمی مجموعه تاسماهیان دریای خزر، که از یک مبنای تئوری و پژوهشی در حوزه کارکردی  برخوردار است ، مشخص می گردد که این مجموعه با خروجی هایی که دارد یک کار بینابینی انجام می دهد.

 ثابت قدم یادآور شد: هدف شهرداری رشت این است تا با بهره برداری از موضوعات و محصولات کشاورزی متناظر با شهر خلاق در راستای توسعه فرهنگ بهداشتی و استفاده از موادغذایی سالم همچون گذشتگان گام بردارد.

 شهردار رشت با تاکید بر جلوگیری از عدم رعایت مصرف صحیح و بی رویه مواد غذایی تصریح کرد: ما باید ضمن ارتقا فرهنگ عمومی مردم در استفاده صحیح از مواد غذایی خام و فرآورده های آن یکسری اقدامات کالبدی جذاب هم در شهر داشته باشیم تا با عینیت بخشی به این موضوعات در راستای ترغیب شهروندان در استفاده صحیح از موادغذایی سالم و بهداشتی گام برداریم.

محمد علی یزدانی ساداتی سرپرست موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه مدیریت شهری موسسه تاسماهیان دریای خزر را تنها متولی تحقیقات ماهیان خاوریاری در کشور دانست و اظهار داشت: امید است با کمک کارشناسان مجموعه مدیریت شهری و انعقاد این تفاهم نامه گامی هرچند کوچک در مسیر توسعه شهر داشته باشیم.

 در ادامه تفاهمنامه همکاری شهرداری رشت با موسسه تاسماهیان دریای خزر به امضای ثابت قدم و محمدعلی یزدانی ساداتی سرپرست موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز