خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت خبر داد :

تشکیل بانک اطلاعاتی شهروندان ایثارگر در هر منطقه شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۲۲۵

شهردار کلانشهر رشت گفت : رسیدگی به مشکلات شهروندان ایثارگر و انتقال مشکلات آنان به مسئولان مربوطه بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد علی ثابت قدم با گرامیداشت میلاد امام حسن عسکری با اشاره به تصویب ساختار جدید امور ایثارگران در شهرداری رشت اظهار داشت: با این مصوبه مسئول امور ایثارگران شهرداری به صورت انتصابی مشخص و مشغول به کار می شوند.

شهردار رشت با اشاره به اختصاص کدهای جدید در حوزه امور مساجد و امور ایثارگران در برنامه ریزی بودجه شهرداری در سالجاری تصریح کرد: براساس دستورالعمل جدید امور ایثارگران که برای اولین بار در ساختار شهرداری رشت نهادینه می‌شود ، با پیروی از قوانین بالا دستی اقدامات ویژه ای در حوزه های رفاهی ، درمانی و گردشگری لحاظ شده است.

ثابت قدم با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی شهروندان ایثارگر در هر منطقه یادآور شد: بر مبنای این بانک اطلاعاتی با محوریت حضور ایثارگران  در هر محله ضمن ساماندهی آنان شهروندان محترم ایثارگران متوجه این موضوع خواهند شد که شهرداری به وظیفه خود در زمینه سرزدن و رسیدگی به ایثارگران کاملا آگاه است.

وی دستورالعمل امور ایثارگران شهرداری را نشان از فعالیت شایسته این امور دانست و گفت : رسیدگی به مشکلات شهروندان ایثارگر و انتقال مشکلات آنان به مسئولین مربوطه بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

 سیدرضا موسوی روزان با گرامیداشت میلاد امام حسن عسکری اظهار داشت : پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده های ایثارگران وظیفه همه مسئولین است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد : در این دوره از شورای اسلامی شهر به اندازه ۳۷ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری کوچه ها با نام شهدا صورت گرفته است.

وی در ادامه برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان و اجرای برنامه فصل شیدایی را از اهم برنامه های دور سوم شورا در بزرگداشت از مقام شامخ شهدا و ایثارگران شمرد و افزود: مجموعه شورا و شهرداری رشت همواره سعی مجدانه در حل مشکلات ایثارگران داشته و دارند.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا با اشاره به اختصاص تعدادی از کرسی های پارلمان محلی به ایثارگران اذعان داشت: زنده نگه نداشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از ایثارگران وظیفه همه مسئولین است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد : امروز پس از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هرچه داریم به برکت خون شهدا و از خودگذشتگی های ایثارگران ماست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید در تکریم از مقام مادران شهدا اذعان داشت: هرچند باتوجه به کهولت سن ، مادران معظم اکثر شهدا، ما را تنها می‌گذارند، اما توجه و رسیدگی به امورات این عزیزان وظیفه همه مسئولین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرزندان شهدا را پشتیبان اصلی نظام خواند و یادآور شد : توجه به خانواده های شهدا و امور ایثارگران چه در بدنه شهرداری و چه در خارج از آن همواره سرلوحه کار شورا و مجموعه مدیریت شهری بوده و است. 

فاطمه شیرزاد با تاکید بر شبیه خون فرهنگی توسط فرهنگ بیگانه غربی تصریح کرد : تقویت حوزه ایثار و شهادت تقویت نظام است و این خواسته پدران و مادران شهداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

مظفر نیکومنش با قدردانی از تلاش های بی شائبه امیر ترومیده در زمینه رسیدگی به امور ایثارگران شهرداری اذعان داشت : مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در خدمت خانواده های شهدا هستند و هر کاری برای آنان انجام دهند باز خود را مدیون آنان می دانند.

نائب رئیس شورای شهر با اشاره به اشتغال ۴۹۱ نفر از خانواده های معظم ایثارگران در شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری تنها نهادی است که به تنهایی این تعداد از فرزندان ایثارگران را مشتاقانه در خود جای داده است.

  محمدحسین واثق کارگرنیا عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به وظیفه خطیر آتش نشانان اذعان داشت: آتش نشانان عزیز این شهر که با تقویت ایمان در خود در عرصه های خطر عبور می کنند شایسته است تا در شمار ایثارگران قرار گیرند و اگر خدای ناکرده اتفاقی برای آنان رخ داد و جان خود را در هنگام کار از دست دادند در قطعه مخصوص شهدا تدفین شوند.

امیر ترومیده مدیر امور ایثارگران شهرداری نیز ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورا در حمایت از امور ایثارگران اذعان داشت : دستورالعمل خدمات رسانی به امور ایثارگران شهرداری در سه بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،  خدمات مالی رفاهی و معیشیتی و تکریم تدوین شد.

وی افزود : مطابق بودجه اختصاص یافته برای سال آتی ، برنامه هایی چون برگزاری ۲۴۴ دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران در سال جاری به صورت ماهیانه و مناسبت های مختلف ، برگزاری سه جشن بزرگ در سه مناسبت خاص ، تجلیل از ایثارگران شاغل در ایام مختلف سال ، گلباران مزار شهدا به صورت ماهیانه و مناسبتهای خاص ، تحت پوشش قرار دادن کارکنانی که حین کار دچار آسیب دیدگی شده و یا خدای نکرده جان خود را از دست میدهند ، ارایه خدمات مالی و رفاهی مختلف به ایثارگران ، اهدای جوایز و هدایای تحصیلی و کسب موفقیت های فرهنگی و ورزشی ، ارائه کمک هزینه ازدواج و تدفین و ....از اهم برنامه های این دستور العمل است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا اذعان داشت : شهرداری رشت به مقوله شهادت و ایثارگری کم و بیش توجه داشته و امروز این توجه پررنگ تر شده است.

وی با اشاره به متمرکز شدن ۳۴ درصد ایثارگران استان در شهرستان رشت یادآور شد : شایسته است تا بیش از پیش در راستای سرمایه گذاری در این زمینه توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

پاکاری با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد : امروز جوانان ما بیش از هرزمانی تشنه شناخت شهدا و ایثارگران هستند و نسل امروز باید با تفکرات و آرمان های شهدا و شیوه زندگی آنان آشنا شود.

وی با قدردانی از شهردار و اعضای شورا در نام گذاری معابر شهری  در نصب تصاویر شهدا در بلوارهای اصلی شهر تصریح کرد : شهرداری رشت می تواند در یک اقدام شایسته دیگر با نصب المانها یی خاص از فرهنگ شهادت و ایثار در ۴ ورودی شهر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و نیز زیبا سازی شهر گام بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز