خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت در آیین افتتاح پارک مسکن مهر؛

توسعه قطار شهری به محدوده مسکن‌مهر در بلند مدت/ ارتقا کمیت پارک‌ها تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۶۵

شهردار رشت خاطر نشان کرد: سیاست شهرداری رشت بر آن است تا هر محله یک پارک و فضای سبز داشته باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد علی ثابت قدم در مراسم افتتاح دومین بوستان شهرک مهر رشت، با عذرخواهی از کم برخورداری ساکنین مسکن مهر از خدمات شهری اذعان داشت: با توجه به آمار وجود ۴۱ مورد فضای سبز در کل تاریخ شهر ، و با توجه به راه اندازی هجدمین پارک و فضای سبز در سال ۹۵ ، باید اذعان داشت که این امار ها موید زحمات همکاران مان در تسریع بخشی خدمات به شهروندان است.

 شهردار رشت، با اظهار امیدواری به ارتقا کمیت پارک ها از ۱۸ مورد به ۲۴ مورد تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری رشت برآن است تا هر محله یک پارک و فضای سبز داشته باشد.

وی افزود: حل مشکل ترافیکی محدوده مسکن مهر به دلیل  مجاورت با فلکه گاز دیگر سیاست شهرداری است، که با تصویب مصوبه شورای شهر در جذب سرمایه گذار در قالب راه اندازی کمربندی دور شهر از بار ترافیکی این منطقه تا حدزیادی کاسته خواهد شد.

ثابت قدم با اشاره به اندازی سرای محله، ناحیه شهری محله مسکن مهر و دو پارک و فضای سبز در مسکن مهر درطی سالهای ۹۴ و ۹۵ گفت: تعریض جاده لاکان جاده لاکان ، افزایش تعداد اتوبوسهای این منطقه تا پایان سال و همچنین توسعه قطار شهری به این محدوده در درازمدت از مهم ترین برنامه های شهرداری در توسعه این منطقه است.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات شهردار و مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت در راه اندازی این پارک گفت: این پروژه ها در سطح شهر به طور متوازن توزیع شده و این نشان از این است که سیاست های مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی و شهردار رشت  در راستای توزیع متوازن شهر رشت در حال اجرایی شدن است.

 رضا رسولی با تاکید بر عدم برنامه مدون و منسجم در سالهای گذشته تصریح کرد: در سه سال قبل همزمان با شروع شورای چهارم سرانه فضای سبز شهر رشت به عنوان یک شهر مرطوب و باران خیز نسبت به دیگر شهرهای کشور به خصوص شهر کویری بسیار پایین تر بوده است.

وی افزود: امروز ارتقا سرانه فضای سبز شهر رشت به حد قابل قبول و نیز طریقه نگهداشت این پارکها به طور مکانیزاسیون یک اتفاق خوشایند است.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی با تاکید بر تعامل شایسته اعضای شورای شهر با شهردار باهمه اختلاف نظرها تصریح کرد: با وجود کمبودها و تنگناهای مالی تامین مالی پروژه های در حال اجرا یک معجزه است، و این نشان از همدلی و همراهی مجموعه مدیریت شهری است.

رضا رسولی نابخردی برخی از منفعت طلبان را یکی از  دلایل عقب ماندگی شهر  خواند و بیان کرد: امید است با صبوری شهروندان و عقلانیتی که در بخشی از سیستم مدیریت شهری حاکم است آنچه که شایسته شهروندان محبوب این شهر است تحقق یابد.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان حادثه مجتمع پلاسکو تصریح کرد: امروز وجود امنیت در محیط شهری به جهت ایثارگری آتش نشانان از جان گذشته است، که البته نگرانی بنده به دلیل بافت های قدیمی مرکز شهر به خصوص بازار رشت می باشد،  که شایسته است از زحمات مدیرعامل سازمان آتش نشانی و شهردار رشت به دلیل خرید برخی از تجهیزات ایمنی که قبلا در این شهر وجود نداشت قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، پیاده روسازی و روشنایی معابر مسکن مهر را از کمبودهای منطقه مسکن مهر دانست و گفت: امید است با همراهی و همدلی مردم این شهرک با مسئولین شهری این نقیصه نیز به زودی برطرف گردد.

محمد محبتی باقدردانی از حمایت شهردار در راه اندازی دومین پارک مسکن مهر گفت: این پارک به مساحت یک هکتار و با سرانه فضای سبز ۴هزار متر و با مساحت ۶۰۰ متری برای بازی کودکان و دو زمین فوتبال والیبال و بسکتبال به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز