خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری آستارا خبر داد:

تشکیل انجمن میراث فرهنگی آستارا با هدف حفظ و نگهداری از حریم میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۲۷

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا از تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و گفت: این انجمن با هدف حفظ و نگهداری از حریم میراث فرهنگی و مراقبت و نگهداری آثار، ابنیه و اشیای باستانی و محوطه های تاریخی، تأسیس می شود.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، جلسه کارگروه گردشگری شهرستان آستارا با حضور رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمدمهدی‌مظفری سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا در این جلسه اظهار کرد: در جهان امروز صنعت گردشگری به عنوان راهی مناسب برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد توجه اکثر کشورها، به خصوص کشورهای جهان سوم است.

وی ادامه داد: این صنعت همانند سایر صنایع به دنبال راهی برای همسویی با مفهوم توسعه پایدار است و در همین راستا موضوعات جدیدی در این عرصه، همانند توریسم سلامت، توریسم ورزش، اکوتوریسم و ژئوتوریسم ایجاد شده است.

وی وجود مواهب بزرگ طبیعی و اماکن بزرگ گردشگری را از ویژگی های ایران برشمرد و افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا از این موهبت های منحصر به فرد بی نصیب نیست و به دلیل این فرصت های ارزشمند در کانون توجه گردشگران قرار گرفته است.

مظفری بازار بزرگ ساحلی، موزه آموزش‌حکیم نظامی، بهشت کاکتوس‌ها،بقعه شیخ محمود خیوی بقعه پیر قطب الدین، ساختمان قدیمی و چوبی گمرک و سایر اماکن تاریخی، توریستی و گردشگری را از دلایل توسعه صنعت گردشگری در شهرستان آستارا عنوان کرد و یادآور شد: این عوامل سبب شده است تا 13 هتل، 7 هتل آپارتمان و 9 مهمانپذیر مشغول ارائه خدمات به میهمانان باشند که در مقایسه با سایر شهرستان ها شرایط مطلوبی را برای آستارا ایجاد کرده است.

وی استفاده از این ظرفیت ها را افزایش دهنده شاخص ها عنوان کرد و گفت: خارج کردن اقتصاد از اتکا به درآمدهای نفتی ناپایدار نیز از دیگر مباحثی می باشد که مورد توجه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است و این موضوع از محورهای مهم توسعه گردشگری می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و افزود: این انجمن با هدف حفظ و نگهداری از حریم میراث فرهنگی و مراقبت و نگهداری آثار، ابنیه و اشیای باستانی و محوطه های تاریخی، تأسیس می شود.

سرپرست فرمانداری آستارا توجه به تولیدات بومی و محلی را از عوامل رونق این شهرستان برشمرد و توضیح داد: رفع موانع اجرای سایت گردشگری استیل عباس آباد توسط بخش خصوصی و ساماندهی مسیر طبیعت گردی آبشار لاتون در بخش لوندویل و آبگرم علی داشی بخش مرکزی با هدف جذب گردشگر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: با تسریع در صدور مجوزهای لازم برای احداث هتل 5 ستاره ساحلی و مجتمع گردشگری و بازارچه سنتی صنایع دستی ساحلی در ساحل شریعتی می‌توان گام های بزرگی را در رونق گردشگری منطقه برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز