خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

افتتاح پروژه‌های استانی با هزینه‌ 5 هزار میلیاردی در دهه‌ فجر

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۷۲

استاندار گیلان گفت: پروژه‌های استانی با هزینه‌ای حدود 5 هزار میلیارد تومان در دهه‌ فجر در گیلان افتتاح خواهد شد.

 به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جلسه‌ ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی که با حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، بیان کرد:  خزایی با سوابق بسیار خوب در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی به‌ویژه با شناختی که به حوزه‌ گیلان دارد در این جلسه می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری استان ایفا کند.

وی به توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ذخیره‌های موجود در استان گیلان که همچون نگینی در سطح کشور می‌درخشند اشاره و خاطرنشان کرد : روانشناسان، هنرمندان و شعرا معتقدند هر جا مواهب طبیعی مثل جنگل و دریا وجود داشته باشد آنجا مملو از عشق و زندگی  است.امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مردم کنار عشق و علاقه، زندگی پویایی که می‌اندیشند را سپری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در استان وجود دارد، اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت منابع مالی در سال‌های گذشته از بدو انقلاب، در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و نیز تحریم‌های ناجوانمردانه که مشکلات عدیده‌ای را برای کشور فراهم کرد و سال‌های اخیر دوچندان شد خوشبختانه با تلاش‌های شخص رئیس‌جمهور بخش بین‌الملل وزارت خارجه و وزارت اقتصاد و نیز رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پس از برجام توفیقات خوبی را شاهد هستیم.

وی گفت: علی‌رغم نگاه‌های عمرانی در دولت در سال‌های 93 و 94 در تعیین منابع اعتباری با مشکلاتی مواجه بودیم که در حال گذر از آن هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه‌ دهه‌ پرخیر و برکت فجر افزود : پروژه‌های استانی با هزینه‌ای حدود 5 هزار میلیارد تومان در دهه‌ مبارک فجر توسط بخش‌خصوصی در گیلان افتتاح خواهد شد که میزان دقیق پروژه‌ها و اعتبارات هزینه شده را در روزهای آتی اعلام خواهم کرد.

وی اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به منطقه‌ آزاد انزلی و بخش دیگر مربوط به حوزه‌های کشاورزی، صنعت، بنادر و نیز خدمت‌رسانی به مردم است که حدود 4 تا 5 برابر بودجه‌های عمرانی استان است.

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش گازرسانی خودکفا هستیم، خاطرنشان کرد: در دهه‌ فجر امسال 7 شهرستان استان را به عنوان شهرستان‌های سبز اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال 96 با تلاش‌های در دست اقدام امیدواریم کل شهرستان‌های استان را به عنوان استانی سبز معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: عمده‌ پروژه‌های گازرسانی در 3 سال و اندی گذشته بوده که سال‌های پس از انقلاب گازرسانی به شهرها و روستاها یکی از آرزوهای دیرینه‌ مردم بود.

 نجفی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های برق رسانی، آبررسانی و راه روستایی نیز اشاره و اظهار داشت: در حوزه‌ جمع‌آوری آب در سطح جلگه نیز اقداماتی شروع شده اما به توفیقات کامل هنوز دست پیدا نکرده‌ایم.

وی به توفیقات خوب حاصله از تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم با اقدامات گسترده نرخ بیکاری استان را از 15.6 درصد در سال 92 به 9.6 درصد در پایان شش ماه نخست سال 95 برسانیم.

استاندار گیلان افزود: تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری برای اولین بار طی سال‌های متمادی به‌دست آمده که این به معنای حل کامل مشکل بیکاری استان نیست.

وی گفت: همانطوری‌ که دولت در سطح کشور توانسته نرخ تورم را تک‌رقمی کند ما نیز با تلاش مجموعه‌ مدیریتی استان و بخش‌های مختلف و همکاری مطلوب بانک‌ها علی‌رغم مشکلات موجود به این مهم دست یافتیم.

 نجفی گفت: امیدواریم با همکاری مدیران ملی و استانی از شرایط مطلوب موجود در استان کمال بهره را در مسیر توسعه و تعالی هر چه بیشتر گیلان عزیز ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز