خبرگزاری کار ایران

روزانه ۹۱۰ هزار متر مکعب CNG در گیلان مصرف می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۳۳۲

با وجود ۹۶ باب جایگاه CNG در استان گیلان و ۳۹۹ نازل فعال در این جایگاه‌ها مجموعاً ۹۱۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی (CNG) در استان گیلان توزیع و به مصرف خودروهای گازسوز می رسد.

به گزارش ایلنا از رشت، میزان مصرف که معادل مصرف روزانه ۹۰۰ هزار لیتر بنزین است و با جایگزینی سوخت پاک صرفه جویی بنزین را به دنبال دارد از طریق ( ۳۵ باب جایگاه دو منظوره CNG و فرآورده‌های نفتی و ۶۱ باب جایگاه تک منظوره CNG ) در استان گیلان توزیع می شود .

هشت باب جایگاه CNG، دو باب جایگاه شهرداری، پنج باب مربوط به بخش‌خصوصی و یک باب به صورت مشارکتی در دست ساخت و یا افزایش ظرفیت کمپرسور هستند که به زودی وارد چرخه سوخترسانی خواهند شد.

 از مجموع پنج باب جایگاه CNG  متعلق به بخش خصوصی دو مورد آن در رودسر و لنگرود با پیشرفتی معادل ۹۰ درصد درحال احداث است و سه مورد در املش، تالش و خمام مشمول افزایش ظرفیت کمپرسورها هستند.

ظرفیت‌کمپرسور در جایگاه CNG املش از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ مترمکعب بر ساعت، در تالش از  ۲۵۰ به ۵۰۰ مترمکعب برساعت و در خمام از ۵۰۰ به ۱۵۰۰ متر مکعب بر ساعت افزایش یافته و با افزایش دو تا سه برابر ظرفیت سوخترسانی ، حجم بیشتری از خودروهای مصرف کننده سوخت پاک را تامین خواهند کرد .

جایگاههای CNG  بخش دولتی نیز که متعلق به شهرداریهای احمدسرگوراب و فومن است با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال احداث هستند و یک باب جایگاه مشارکتی ( دولتی و خصوصی ) نیز در آستارا با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب بر ساعت ، چهار سکو و هشت نازل با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در حال احداث است .  

با احداث و افزایش ظرفیت جایگاههای مذکور شمار جایگاه‌های استان به ۱۰۴ باب خواهد رسید و علاوه بر این تعداد که براساس استانداردها بیش از خودروهای گازسوز است ، پراکندگی آنها نیز به گونه ای است که مشکلی از بابت سوخترسانی در استان وجود نخواهد داشت .

گفتنی است استان گیلان ازنظر تعداد جایگاههای موجود در رتبه ششم در سطح کشور قرار دارد و در ده ماهه گذشته مصرف ۲۸۱ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۳ مترمکعب گاز طبیعی( CNG ) از جایگاههای فعال این استان به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز