خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر رشت:

تفکیک زباله از مبدا نخستین گام در جهت ساماندهی پسماند است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۸۸۲

عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: از مهمترین راهکار های مفید در مقوله ساماندهی زباله های شهری فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله است.

به گزارش ایلنا از رشت، عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی مشترک با کمیسیون عمران و توسعه شهری در محل کارخانه کود آلی گیلان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله در بین شهروندان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین راهکار های مفید در مقوله ساماندهی زباله ‌های شهری جدا از مباحث فنی و کارشناسی، فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله است که با آموزش های لازم به شهروندان می توان اقدامات بسیاری را انجام داد .

فاطمه شیرزاد افزود: این آموزش ها و فرهنگ سازی می بایست از محلات و آغاز شود و در گام نخست از پتانسیل سرای محلات در مناطق می توان شروع کرد .           

وی تاکید کرد: وظیفه مدیریت شهری این است که در خصوص حفظ سلامت مردم و شهروندان برنامه ریزی های بیشتر و مفید تری در دستور کار خود داشته باشد .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در کل دنیا از زباله در آمد حاصل می شود گفت: اما متاسفانه در کشور ما زباله یک معضل است و در مناطق شمالی دفن زباله معضلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است و زباله آب و هوای ما را آلوده کرده است.

شیرزاد ارتقای کارخانه کود آلی را مهم عنوان کرد و گفت: بارها مشابه همچین لایحه ای را در کمیسیون بهداشت شورا مورد بررسی قرار دادیم و معتقدیم ارتقای کارخانه کود آلی باید در اولویت قرار گیرد. وی تصریح کرد: آرزو می کنم دیگر محل دفنی برای زباله نداشته باشیم چون روز به روز مخاطرات زیست محیطی و انسانی زباله در گیلان افزایش می یابد.

شیرزاد به تفکیک زباله در مناطق مسکونی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدا هر روز از طریق رسانه ملی و رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز