خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و مشاور استاندار گیلان در امور جوانان برگزار شد؛

هشتمین جلسه صندوق کار آفرینی امید استان گیلان در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۱۰

هشتمین جلسه صندوق کارآفرینی استان گیلان در سال 95 با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مشاور استاندار گیلان در امور جوانان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، هشتمین جلسه هم اندیشی روسا و کارشناسان ستاد با حضور محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، ایزددوست مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ،سعیدی کیا مشاور استاندار گیلان در امور جوانان ، مدیر صندوق استان ، معاون صندوق استان ، روسای شهرستانها و کارشناسان ستاد در ساختمان مرکزی صندوق این استان برگزار شد  .

 محمدرضا شیخ الاسلامی مدیر صندوق استان ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین شهادت تعدادی از آتشنشانان زحمتکش در حادثه پلاسکو ، و تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر ، از حضور دو تن از مدیران کل استان محمدی و ایزددوست تشکر و قدردانی نمود و به ارایه آماری از وضعیت پرسنل صندوق ، ساختمانهای اداری شهرستانهای صندوق استان و آمار پرداخت تسهیلات در حوزه های مختلف پرداخت .

شیخ الاسلامی افزود : صندوق گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، تاکنون بالغ بر دو برابر تسهیلات اشتغال پرداخت نموده و همچنین در سالجاری اولین موسسه ای بود که شروع به پرداخت تسهیلات ازدواج نمود .

وی یکی از مشکلات صندوق را کمبود نیرو عنوان نمود و افزود : در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان به چهار هزار نامه سفر توسط این تعداد کم نیرو در صندوق رسیدگی گردید که از همکاران تشکر می گردد .

مدیر صندوق استان گفت : چند طرح پایلوت روستای بدون بیکار داشتیم که با بازدید استاندار گیلان در جمع اهالی روستاهای اسطلخ جان رودبار و دهنه سر شیجان خمام در حال حاضر یک شور و نشاطی جهت مشارکت روستاییان جهت پیشرفت این طرح ها ایجاد گردیده است و باید بتوانیم از این ظرفیت بوجود آمده استفاده نماییم .

وی از مدیرعامل صندوق و استاندار گیلان به دلیل حمایتهایشان از صندوق استان تشکر و قدردانی کرد .

سعیدی کیا مشاور استاندار گیلان در امور جوانان به دغدغه دولت تدبیر و امید یعنی بحث اشتغال و بهبود فضای کسب و کار پرداخت .

وی افزود : با استقرار دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه اشتغال انجام شد از جمله پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی ، قانون رفع موانع تولید و مهمتر از همه بحث برجام بود که به فضای کسب و کار کمک شایانی نمود.

سعیدی کیا یکی از عوامل کمک کننده به بحث اشتغال را اقدامات صندوق کارآفرینی امید دانست و به کارهای بزرگی از جمله طرح هر روستا یک محصول هر خانه یک کارخانه و روستای بدون بیکار اشاره نمود .

مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان به ارایه گزارشی از عملکرد مدیریتی خود پرداخت و گفت : در زمان تحویل این پست اداره تعاون رتبه 26 کشور رو نسبت به سایر استانها داشت و در حال حاضر به رتبه 4 ارتقا یافته است.

ایزددوست گفت : ما برای اولین بار توانستیم نرخ بیکاری رو به 11 % برسانیم و همچنین در 6 ماهه اول سال بر اساس گزارش مرکز آمار برای اولین بار نرخ بیکاری ما تک رقمی گردید .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن ابراز خوشحالی جهت حضور در این جلسه و تشکر از مدیر صندوق استان ، وجود مدیران و کارکنان جوان و تحصیل کرده را نقطه مثبت صندوق دانست و افزود : یکی از عوامل موفقیت صندوق وجود مدیرعامل خوب صندوق می باشد که در آینده از ایشان بیشتر خواهید شنید.

وی به بحث دیگری اشاره کرد و افزود : وجود و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی ایران خصوصاً از سال 68 به بعد یعنی در دوره سازندگی بسیار مهم و موثر بوده است .

محمدی در بخش دیگری مهمترین مسأله کشور را دغدغه اشتغال عنوان نمود و گفت : دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای شغلی باشد و در این راه خود مردم و بخش خصوصی نیز باید کمک نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن اشاره به سه شعار ریاست جمهوری یعنی؛تعامل با جهان ، نجات اقتصاد و احیای اخلاق گفت: بعد از اجرای برجام در کشور سرمایه گذاری روبه رشدی را شاهد هستیم و با اجرای برجام زمینه جذب مشتریان از دست رفته کشور فراهم شده است.

وی به اهمیت کسب و کارهای خرد و کوچک در جهان اشاره کرد و گفت: رویکرد صندوق کارآفرینی امید می تواند مشکل خیلی از صنایع و واحدهای کوچک را حل نماید.

در پایان این مراسم به پاس زحمات و حمایتهای مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، تقدیرنامه و هدیه ای به رسم یادبود از سوی صندوق کارآفرینی امید ، توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ایشان اهدا گردید و از تعدادی از روسا و کارشناسان صندوق به منظور تحقق اهداف و استراتژیهای صندوق با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز