خبرگزاری کار ایران

به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان برگزار شد؛

نمایشگاه صنایع دستی به همت بانوان هنرمند تالاسمی لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۷۶۸

نمایشگاه صنایع دستی به همت بانوان هنرمند تالاسمی شهرستان لاهیجان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برپاشده که تا 20 بهمن دایر است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، تصویرگری کتاب کودک با نام «خانه‌ای برای جونز» نوشته سوزان کریستیانا که توسط سهیلا نیمروزی ترجمه و تصویر گری شده است قبل از چاپ در گالری استاد محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به نمایش گذاشته شده است .

این کتاب دو زبانه (انگلیسی- فارسی ) برای گروه سنی تا 10 سال است.

این کتاب 24 صفحه ای که 177 صفحه تصویر دارد به صورت دستی با تکنیک اکولین،گواش،ماژیک روی مقوا تصویر گری شده و داستان در مورد خرگوشی است که دوست ندارد همانند خرگوش های دیگر زیر زمین خانه داشته باشد بنابراین دوستانش در جنگل هر کدام به او پیشنهاداتی می دهند .

سهیلا نیمروزی فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبای تهران و اهل شیراز است و مدت 20سال است که در لاهیجان زندگی می کند وی مدت 8 سال به کارتدریس نقاشی مشغول بوده و قبلا نیز کتاب دیگری با نام «داستان ببر و ماه »به نویسندگی رضا پور اسماعیل را نیز تصویر گری کرده است . 

نمایشگاه تا 20 بهمن صبح‌ها از ساعت 10تا 12 و عصرها از ساعت 16تا 19 دایر است . 

همچنین نمایشگاه صنایع دستی به همت بانوان هنرمند تالاسمی شهرستان لاهیجان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برپاشده است.

چند تن از بانوان خیر و مربی صنایع دستی جهت حمایت از بیماران تالاسمی نیز هنرهای خود را در این نمایشگاه در کنار آنان به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه هنرهای دستی چون عروسک سازی، سبدبافی، حصیر بافی، کار بروی سفال که همگی توسط بانوان هنرمند تالاسمی ساخته شده‌اند، به مناسبت دهه‌فجر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با هدف حمایت از این قشر از بانوان جامعه،ایجاد انگیزه بیشتر جهت فعالیت و ایجاد اشتغال برای آنان برپا شده است که علاقمندان می‌توانند تا پایان دهه‌فجر از ساعت 8 صبح الی 19 عصر از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز