خبرگزاری کار ایران

به همت مدیریت پسماندهای شهرداری رشت برگزار می‌شود؛

آموزش چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا ویژه خانوار

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۳۹۱

تفکیک زباله از مبدا، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در انجام این امر یکی از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت٬ تفکیک زباله از مبدا یکی از اهداف اصلی سازمان مدیریت پسماند محسوب می‌شود. تفکیک زباله از مبدا علاوه بر اینکه حجم زباله های ارسالی به کارخانه کود آلی و لندفیل سراوان را کاهش می دهد دارای ارزش اقتصادی نیز است. 

استفاده دوباره از مواد پلاستیکی و شیشه می‌تواند موجب صرفه جویی در میزان استفاده از مواد اولیه ساخت وسایلی از این جنس باشد علاوه بر این بازیافت کاغذ قطع درختان را کاهش می دهد.

بنابراین با توجه به اهمیت تفکیک زباله از مبدا ، فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در انجام این امر یکی از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت است. 

در حال حاضر با وجود پوشش ۹۰ درصدی برنامه های تفکیک زباله از مبدا تنها ۱۰ درصد شهروندان رشتی در این برنامه مشارکت می کنند. به منظور افزایش سطح مشارکت شهروندان در تفکیک از مبدا ، آموزش چهره به چهره خانوار در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

در حال حاضر انجمن بانوان امدادگر گیلان در منطقه دو و موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در منطقه سه با نظارت مستقیم سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در حال انجام آموزش شهروندان رشتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز