خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت در جلسه توزیع آب کشاورزی:

مدیریت منابع آبی باید پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۳۴

فرماندار شهرستان رشت در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی گفت: مدیریت منابع آبی ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی که امروز با حضور مسئولان ذیربط در محل فرمانداری تشکیل شد، ضمن تشکر از تمام مسئولان پای کار در موضوع بارش سنگین برف اخیر ، با اشاره به اهمیت مقوله کشاورزی در شهرستان رشت ، اذعان داشت: حساسیت این موضوع سبب می شود که با توجه بیشتری به این موضوع بپردازیم.

 سیروس شفقی افزود: مدیریت منابع آبی ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به کاهش بارش ها در سال‌های اخیر، اظهار داشت: بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در بخش‌ها باید با هماهنگی های لازم، بسترسازی مناسب و به کمک دهیاران زیرمجموعه خود،  به بهترین نحو ، دست کشاورزان را بگیرند.

وی افزود:  علاوه بر اطلاعاتی چون ، نیاز آبی موجود ؛ آب موجود در سد ، زمان رهاسازی آب ، میزان بارشهای کنونی و ریزش‌های زمستانی ، وجود کارگروهی با حضور همه مسئولان ذیربط می تواند در حل معضلات این چنینی بسیار راهگشا باشد.

شفقی ضمن تاکید بر پرداخت باقیمانده خسارت کشاورزان منطقه توسط صندوق بیمه ، در خصوص نوبت بندی آب  در روستاها  اظهار کرد: اگر در رعایت زمانبندی این مبحث ، از سوی مسئولین مربوطه ، اقتدار و عدالت دیده شود ، کشاورزان نیز با آن مخالفتی نخواهند داشت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به لزوم تشکیل جلسات فرعی توسط بخشداران گفت: در این جلسات باید تقویم زراعی متناسب با هر ناحیه و در مبحث های مختلفی چون شخم خزانه ، نشا  وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: این جلسات حتما باید در دوره های زمانی کوتاهی تشکیل شود تا تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید به بخشداران در خصوص پیگیری وضعیت اصلاح ایستگاه های پمپاژ ، گفت: ضمن استارت پمپاژها ، باید نواقص آنها در اسرع وقت ، مرتفع شود.

شفقی افزود: به طور مثال ، حتی یک هفته مدیریت منابع آب به نفع احسن ، می تواند نجات دهنده ی کشاورزی یک منطقه باشد و پیش از وقوع بحران باید در فکر رفع معضل بود.

وی همه مسئولین این امر را به همت و هم افزایی بیشتر تشویق نمود و افزود: باید سیاستگذاری های مناسب و اختصاص زمان کافی برای این امر صورت پذیرد و فرهنگسازی صحیح جهت تشویق کشاورزان به شخم زمستانه و عملکرد درست مروجین در امر کشاورزی ، بسیار قابل تامل است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: تا پیش از شروع فصل کشاورزی،  باید انواع بیل مکانیکی جهت لایروبی انهار و آب بندانها ، تامین شده و نسبت به لوله گذاری انهار و یا ترمیم آنها ، اقدام لازم صورت پذیرد.

وی در خصوص جلوگیری از آلایندگی آب رودخانه ها اذعان داشت: باید راهکارهایی  در خصوص کارخانجات و تاسیسات بزرگی که در مسیر رودخانه ها وجود داشته و باعث آلودگی آب ها می شوند ، در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز