خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان خبر داد:

ضرورت ساخت خانه‌های عالم در روستاها و کنار مساجد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۶۷

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: برای گسترش فرهنگ نماز باید زیرساخت های لازم ایجاد شود و در این راستا ساخت خانه‌های عالم در روستاها و در کنار مساجد، بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، آئین معارفه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان و حجت الاسلام و المسلمین حبیبی امام جمعه ، چراغی معاون فرماندار رضوانشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و روحانیون این شهرستان در دفتر امام جمعه رضوانشهر برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان در این آئین گفت: اهمیت نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، موضوعی است که تاکنون از آن غفلت کرده ایم و لازم است بیش از گذشته به آن توجه شود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری بر نقش بازدارندگی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: با ترویج فرهنگ نماز، بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه کمرنگ شده و از بین می رود.

وی افزود: لازم است تا دستگاه‌های متولی در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برجسته‌سازی و تبلیغ نقش موثر نماز، قدم های موثری در این راستا بردارند.

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ستاد اقامه فراگیر شدن فریضه نماز است، افزود: بایستی مسئولان نه تنها فریضه نماز را بین نسل رو به رشد جوانان کشور ترویج دهند بلکه تمامی جان های تشنه محتاج به نماز را باید از این چشمه زلال سیراب کنند.

وی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ نماز باید زیرساخت های لازم ایجاد شود و در این راستا ساخت خانه های عالم در روستاها و در کنار مساجد، بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام حجازی با اشاره به فضیلت نماز گفت: باید برای تحقق و نهادینه شدن فرهنگ نماز تلاش مستمر و همگانی شود و اغلب مواقع در سطح مدارس ابتدایی دانش آموزان خردسال ما روحیه مطالبه گری در زمینه نماز دارند که نیاز به هدایت در این راستا می باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان متذکر شد : حضرت امام خمینی در خصوص حضور مسئولان و کارگزاران در صف اول نماز همواره تأکید داشتند و می فرمودند مدیران باید در نمازهای جمعه و جماعات در صف اول قرار بگیرند.

همچنین در این جلسه امام جمعه رضوانشهر در سخنانی گفت: مسئولان اجرایی و همه دست اندرکاران باید نسبت به فراهم آوری و ساز و کار برگزاری نمازهای جماعت اهتمام ورزند و تأسیس خانه های عالم در این راستا بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی افزود: هم اینک جاهایی در سطح این شهرستان وجود دارد که نیاز جدی به برگزاری نماز جماعت و حضور روحانی در آن مکان است ولی به دلیل نبود خانه عالم و دیگر مشکلات قادر به این امر نشده ایم .

وی ادامه داد: تبلیغ مستمر تأثیر بسزایی در انتشار فرهنگ اهل بیت دارد که باید در این راستا تلاش و از همه توان و ظرفیت استفاده شود.

در پایان ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین نادر یوسفی مطلق دبیر قبلی ستاد اقامه نماز رضوانشهر ، حجت الاسلام والمسلمین حمید ایلداری به این سمت در این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز