خبرگزاری کار ایران

به میزبانی بندر انزلی برگزار شد؛

تور تالاب‌گردی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری چهار‌گانه‌ رشت

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۴۲

تالاب سلکه‌ شهرستان بندرانزلی مقصد تور تالاب‌گردی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری چهار‌گانه‌ی رشت شد.

به‌ گزارش ایلنا از رشت، تورتالاب‌گردی در ادامه برپایی جشنواره‌ علمی و با همکاری کانون، سازمان حفاظت از محیط زیست و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن( جایکا) برگزار‌شد.
 
طی این ویژه‌برنامه که به‌ منظور آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با جایگاه‌تالاب‌ها در محیط‌زیست صورت‌گرفت، هیتوشی واتانابه، نماینده‌ی دولت ژاپن در جایکا پیرامون اهمیت تالاب‌ها به عنوان یکی از بارز‌ترین زیبایی‌های خلقت برای کودکان ونوجوانان سخن‌گفت.

وی با بیان این‌که تالاب‌‌ها مفید‌ترین و درعین حال بدبیار‌ترین اکوسیستم‌های طبیعت ‌به‌شمار‌می‌روند تصریح‌کرد: این زیستگاه‌‌های حیاتی و متنوع از جمله نظام‌های حیات‌بخشی هستند که جایگزین ندارند و درعین‌حال هیچ‌یک از اکوسیستم‌های جهان نیز به‌اندازه‌ی تالاب‌ها، آسیب‌های ناشی از برخورد انسان‌محورانه را تجربه‌نکرده‌اند.
 
این فعال محیط زیست هم‌چنین صنعتی شدن بی رویه را از دلایل آسیب‌رسیدن به طبیعت عنوان‌کرد و از حاضران خواست برای پاس‌داشت از تالاب‌ها با مسوولان و فعالان محیط زیست همراه‌شوند.
 
در ادامه‌ این برنامه اعضا و مربیان در برج پرنده‌نگری حضور یافتند و با بهره‌گیری از دوربین‌های مخصوص  به تماشای پرندگانی هم‌چون قوی فریاد‌کش، فلامینگو و مرغابی پرداختند.
 
نمایش کلیپ آموزشی در ارتباط با تالاب بندر‌انزلی و شرکت‌ درکارگاه آموزشی «گزارش‌‌نویسی» از دیگر فعالیت‌های این روز بود و درپایان نیز اعضا و مربیان با گرفتن عکس یادگاری، همنشینی‌شان با طبیعت را درخاطره‌ها ثبت‌کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز