خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای‌شورای شهر رشت و هیات روسی مطرح شد:

فضای مناسب در شهر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد/ درخواست برپایی نمایشگاهای مشترک بین ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۹۹

اعضای شورای شهر رشت در دیدار با هیات روسی بر توسعه روابط بین رشت و شهر ولژسکی تاکید کردند.

به گزارش‌ایلنا ازرشت، شب‌گذشته هیاتی عالی‌رتبه از استان ولگوگراد روسیه‌متشکل از شهردار ولژسکی، رئیس اتاق بازرگانی بلگراد و سرمایه گذران روس با شهردار و اعضای شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

رضا موسوی روزان در این نشست با بیان اینکه  رشت بیش از ۴۵۰ سال سابقه شهری را داراست خاطرنشان کرد: رشت بزرگترین شهر شمال کشور ایران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه ۳۵۰۰ نفر در شهرداری این شهر مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از این پرنسل را کارمندان خانم تشکیل می دهد که غالبا از مسئولیت های سطح بالایی برخوردار هستند.

وی در ادامه گیلان را دیار ۸۰۰۰ هزار شهید معرفی کرد و ادمه داد: میرزا کوچک خان جنگلی یکی از مبارزینی بود که برای استقلال سرزمین ما جنگید و امروز مجسمه وی به عنوان نماد استقامت در شهر رشت نصب شده است.

موسوی روزان با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم باید سنت های گذشته را حفظ کنیم افزود:بازسازی بافت فرسوده شهر رشت بر این اساس انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر رشت: ظرفیت بالای شهر رشت برای جذب گردشگر

مظفر نیکومنش نودهی در نشست مشترک هیئت روسی با شهردار و اعضای شورای شهر رشت با استقبال از حضور این هیئت و ابراز امیدواری برای همکاری مناسب بیان داشت:فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در استان گیلان و شهر رشت وجود دارد.

نایب رئیس شورای شهر رشت،این شهر را دارای ظرفیت بسیار زیاد برای جذب گردشگر عنوان کرد و افزود:در این روزها علیرغم سرمای هوا ،بارش برف جاذبه گردشگری برای این شهر محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد سابقه دوستی میان ایران و  روسیه موجب تداوم سرمایه گذاری در بخش های مختلف و تبادل اقتصادی و فرهنگی بیشتر در جهت تامین منافع هر دو ملت شود.

سخنگوی شورای شهر رشت : انعقاد تفاهم نامه در حوزه گردشگری

فاطمه شیرزاد هم در این نشست  با اشاره به اینکه استان ولگوگراد از نظر آب و هوایی نزدیک به شمال ایران است بیان داشت: این نشست سرآغاز اقدامات و همکاری‌های خوب در حوزه گردشگری، اقتصادی، تبادل کالای کشاورزی و…است.

سخنگوی شورای شهر رشت به ثبت نام رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک اشاره کرد و افزود:امیدوام با وجود تنوع غذایی این شهر، در آینده شاهد برپایی نمایشگاهای مشترک توسط دو طرف باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سفر دیدار طرفین موجب انعقاد تفاهم نامه هایی کاربردی در زمینه توریسم و توسعه گردشگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز