خبرگزاری کار ایران

طی یازده ماه گذشته؛

مصرف نفت سفید در گیلان 57 درصدکاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۶۰۶

با مدیریت مصرف فرآورده نفت سفید در قالب توزیع کالابرگ ، افزایش نظارت بر مصرف و جایگزینی گاز طبیعی به جای نفت سفید ، طی یازده ماه گذشته مصرف نفت سفید درگیلان نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه مجموعاً  68 میلیون و 793 هزار لیتر نفت سفید در قالب هشت کالابرگ توسط نه ناحیه (رودبار، رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش، صومعه‌سرا ، آستارا ، فومن و رشت ) و 365 فروشندگی فعال در استان توزیع شده است .

در همین راستا فروشندگی‌های توزیع کننده نفت سفید نیز کاهش یافته و از 684 باب به 365 باب در یکسال گذشته رسیده است .

طی همین مدت مجموعاً یک میلیارد و 380 میلیون و 196 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است. بیشترین کاهش مصرف مربوط به فرآورده نفت سفید با 57 درصد و کمترین آن مربوط به نفتگاز غیر نیروگاهی با کاهش یک درصد همراه بوده است .

همچنین 44 میلیون و 148 هزار لیتر بنزین سوپر ، 878 میلیون و 763 هزار لیتر بنزین معمولی، 68 میلیون و 793 هزار لیتر نفت سفید ، 379 میلیون و 638 هزار لیتر نفتگازغیرنیروگاهی و 590 میلیون و 247 هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی مجموع فرآورده هایی است که در یازده ماهه امسال در استان گیلان توزیع شده است .

از ابتدای  سال تاکنون همچنین  305 میلیون و 394 هزار و 459 مترمکعب گاز طبیعی(CNG )در استان به مصرف رسیده است که این میزان CNG معادل مصرف 299 میلیون و 286 هزار و 569 لیتر بنزین بوده که با جایگزینی گاز طبیعی ، صرفه جوئی شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز