خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان تاکید کرد:

برنامه‌محور بودن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۰۵۳

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه برنامه‌محور بودن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: چابک سازی و کاهش هزینه‌ها ، توسعه و تقویت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف توانمندسازی خانواده ها انجام می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در چهارمین گردهمایی فصلی مدیران، معاونین و رؤسای کمیته‌های امداد گیلان در رشت با قدردانی از تلاش‌های یکساله امدادگران این نهاد برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و خدمت رسانی بی منت به خانواده‌های نیازمند اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بر پایه اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه برنامه محور بودن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: چابک سازی و کاهش هزینه‌ها، تقویت زیرساخت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی، توسعه و تقویت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و سایر فعالیت های کمیته امداد حضرت امام (ره) با هدف توانمندسازی خانواده ها در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی انجام می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات گسترده به نیازمندان با اولویت و توجه به مناطق محروم در حوزه های مسکن و بهداشت و درمان با جدیت بیشتری درحال انجام است .

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ادامه توانمندسازی خانواده ها با تاکید بر ایجاد اشتغال ، واگذاری صندوق صدقات کوچک به مردم ، تقویت نظام مددکاری ، ارائه خدمات معوض به جای بلاعوض ، تامین مسکن برای شهرهای بالای 500 هزار نفر و تعامل حداکثری با مؤسسات عام المنفعه را از برنامه های اجرایی سال 96 برشمرد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه عمل رسیدگی به امور نیازمندان یکی از کارهای ارزشمند محسوب می شود افزود: کمیته امداد یک نهاد تاثیرگذار در کاهش فقر است ، یکی از ویژگی های کم نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به موضوع مردم سالاری است که یکی از اساسی ترین و ماندگارترین پایه اصولی نظام بعد از اسلامیت و پذیرفتن مکتب الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مبحث مردم سالاری باید در عمل بروز و ظهور پیدا کند تصریح کرد : امام (ره) بر پایه همین موضوع و با هدف رسیدگی به امور محرومان و مستضعفین جامعه که صاحبان اصلی انقلاب هستند اقدام به تاسیس کمیته امداد کرد و این نهاد مردمی بعد از گذشت 38 سال همچنان بر پایه مشارکت مردم و کمک به نیازمندان استوار است.

سیاوش پور خاطرنشان کرد : شناسایی به موقع ریشه های ایجاد فقر و ناهنجاری ، توجه به اخلاقیات ، کانون خانواده ، فرهنگ و اعتقادات مذهبی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

مدیرکل دادگستری گیلان با بیان اینکه استان از مواهب خدادادی فراوانی برخوردار است  ولی نیروی کار آماده برای بهره برداری از این امکانات وجود ندارد و کمتر دیده می شود که مردم به اشتغال زایی بپردازند اظهار کرد: ارائه آموزش و فراهم آوردن زمینه های اشتغال خانواده ها یکی از راه های اثرگذار در کاهش فقر در جامعه است  و کمیته امداد توانسته در مسیر توانمندسازی خانواده ها بر پایه ایجاد شغل برای آنها گام های ارزنده ای بردارد که نیازمند حمایت همه جانبه دولت و مسئولین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز