خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار رودسر برگزار شد؛

همایش بزرگ زکات در تالار کوثر رودسر

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۸۴

همایش بزرگ زکات در تالار کوثر با حضور فرماندار ، امام جمعه ، معاون مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان ، بخشداران و دهیاران شهرستان رودسر برگزارشد.

به گزارش ایلنا از رودسر، امیر جانبازی رودسری فرماندار شهرستان رودسر ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان همایش بزرگ زکات در تالار کوثر گفت: نهادینه کردن، فرهنگ، تبلیغ و ترویج زکات از وظایف اصلی ما و کسانی است که در قالب شورای زکات انجام وظیفه می‌کنند و اعضای شورای زکات با توجه به شرح وظایف‌شان معرفی می شوند .

وی با بیان اینکه زکات از  دستورهای اسلامی و از فروع دین است، افزود : زکات در اسلام درباره مواردی وضع شده که طبیعت در تولید آن دخالت دارد و دخالت انسان در تولید گندم زیاد نیست و بستگی به لطف و سخاوت طبیعت دارد .

فرماندار شهرستان رودسر خاطرنشان کرد : باید سخاوت طبیعت را پاسخ داده و در راه خیر هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد : همه مسلمانان موظفند در این امر خیر شرکت کنند و باید با برنامه ریزی درست فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم .

جانبازی سخنان خود به اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل اشاره کرد و افزود : با ورود به روستاها و استفاده از امکانات موجود در روستا اقتصاد مقاومتی را معنی بخشید و با پرداخت زکات اقدام و عمل را تحقق بخشید .

وی اظهار کرد : با افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی می توان میزان پرداخت زکات را افزایش داد.

فرماندار شهرستان رودسر بیان اینکه رییس شورای زکات در هر روستا امام جماعت مسجد آن روستا می باشد گفت : اگر مسجدی امام جماعت نداشته باشد دهیار آن روستا به عنوان رئیس شواری زکات مسئول جمع آوری زکات در آن روستا خواهد بود و اگر روستا دهیار نداشته باشد یکی از معتمدین در شورای اسلامی مسئول دریافت زکات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز