خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

کاروان راهیان نور فرصتی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۱۱

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اعزام کاروان راهیان نور فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل امروز است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه ستاد راهیان نور شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: این اقدام پیوند دهنده بین نسل انقلاب و مدافعان دوران دفاع مقدس و جامعه امروز است که می تواند در احیای ارزش های تولید شده آن روزگاران در شرایط امروز بسیار اثربخش باشد.
 
به گفته وی انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس می بایست از طریق فرهنگ سازی انجام گیرد و فرصت‌های اینچنین نقش موثری در این فرهنگ سازی دارد.
 
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: برای برون رفت از چالش ها و مشکلات اجتماعی باید دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی در سطوح مختلف جامعه ایجاد شود تا با همکاری و همدلی نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.
 
وی اضافه کرد: خرج کردن در مسیر فرهنگ‌سازی را نباید هزینه اضافی تداعی و آن را با سود و زیان اقتصادی محاسبه کرد بلکه هر میزان در حوزه‌های فرهنگی هزینه شود این هزینه سرمایه گذاری برای آینده جامعه و مصون نگه داشتن از چالش های مختلف و تهدیدات اجتماعی است.
 
یونس رنجکش اضافه کرد: برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت در چگونگی اجرای برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه های اجرایی در بودجه های سالانه خود در حوزه برنامه ریزی می بایست پیوست های فرهنگی اجتماعی را در نظر بگیرند.
 
وی یادآور شد: توجه به اقتصاد مقاومتی و محور قرار دادن برنامه‌ها با رویکرد مدیریت بهینه از امکانات و داشته ها از اولویت های سیاستگذاری های اجرایی در سال آینده خواهد بود.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در پایان بر ضرورت ایجاد امکانات مناسب، خودروی مناسب و رفاه راهیان نور به مناطق جنگی تاکید کرد و خواستار پیش بینی ایمنی های لازم در حفظ سلامت کاروان های اعزامی شد.
 
حجه الاسلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در این جلسه با تاکید بر نقش راهیان نور در تحولات فکری و نگرشی جوانان خواستار حمایت ها در این زمینه شد.

وی ضمن تشکر از فرماندار با توجه به نوع رویکرد فرهنگی اجتماعی خواستار برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی در این شهرستان شد.

حجه الاسلام حافظ‌نیا همچنین با ابراز خوشحالی از شنیدن صدای سوت قطار در آستارا و حرکت آزمایشی قطار بر روی ریل راه آهن آستارا- آستارا گفت: امیدواریم مردم از اثرات این جاده ریلی بهره مند شده و اقتصاد منطقه متحول شود.

سرهنگ آرمان فرمانده سپاه شهرستان مرزی بندر آستارا هم ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: در این مرحله 200 نفر به مناطق جنگی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.
 
وی خواستار همکاری و همراهی های دستگاه های اجرایی در کمک به اعزام این مجموعه شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز