خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان:

آموزش‌های محیط زیست در مدارس به‌صورت پایه‌ای تدریس شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۲۳

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه آموزش‌های محیط زیست باید پایه‌ای باشد، گفت: دیگر کشورها از دوران پیش‌دبستانی این آموزش‌ها را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، جابر اخلاقی در آیین افتتاحیه نمایشگاه "هفته زمین پاک" که در هنرستان 15 خرداد رشت برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما همه امکانات و تکنولوژی‌ها را هم داشته باشیم اما محیط زیست نباشد خیلی تاثیرگذار نیست چرا که باید محیطی باشد که در آن نفس کشید و زیست کرد و به سایر فعالیت‌ها ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در جوامع بشری زبان هنر بوده است، گفت:  زبان هنر تلنگر کوچکی است که قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد  و با ابزار هنر می‌توان حجم زیادی از مطالب و پیام‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطبان انتقال داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد: وقتی دانش آموزان به مبحث مهم و جهانی محیط زیست ورود کنند خانواده‌ها هم به این موضوع بیشتر اهمیت داده و بیشتر پی می‌برند که باید قدر محیط زیست را دانست و از آن حراست کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط زیست باید پایه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: دیگر کشورها از دوران پیش دبستانی این آموزش‌ها را آغاز می‌کنند و کودک هشدارها و آموزش‌ها را یاد می‌گیرد که زمین و جنگل و دریا برای زیست ما است و باید نگهداری شود.

اخلاقی با بیان اینکه ما فقط می‌شنویم از فضای حاکم بر استان‌هایی که در کشور با ریزگردها مواجه هستند گفت: برای ما که از نعمت هوای پاک برخوردار هستیم عمق مشکلات آنها قابل تصور نیست. .

وی  با بیان اینکه امروزه در جامعه به ویژه نسل جوان حساسیت نسبت به محیط زیست افزایش یافته است افزود: پیام اصلی دین اسلام و مذهب ما این است که به طبیعت آسیب نرسانیم چرا که آسیب به طبیعت نوعی معصیت است.

نمایشگاه "هفته زمین پاک" از 14 اسفند لغایت 21 اسفند با آثار هنری در قالب‌های گرافیک، عکس، نقاشی، هنر مفهومی و تصویرسازی در موضوعات بحران آب و زباله، آلودگی هوا، بحران انقراض نسل جانوران، خشکسالی و گرمایش زمین، تهدید غذایی و از بین رفتن خاک در هنرستان 15 خرداد رشت برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با مشارکت  هنرجویان و هنر آموزان مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مناطق مختلف استان گیلان از آستانه اشرفیه، بندرانزلی، لاهیجان، رودسر و ناحیه یک رشت با هدف تقویت توان علمی هنر آموزان و با شعار "زمین پاک، آینده روشن، سلامت کودک" آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز