خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ولی فقیه گیلان صورت گرفت؛

رونمایی از 2 تمبر عالمان گیلانی و کانون‌های مساجد گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۳۳۸

دو تمبر عالمان گیلانی و کانون های مساجد گیلان به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در بیست‌وچهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با اشاره به اهمیت وجودی مساجد اظهار کرد: مساجد مقدس‌ترین و بهترین مکان برای ساختن فرزندان دین‌مدار است.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از مساجد است، افزود: از زمان پیامبر(ص) تاکنون عالمان ما مردم را با فرهنگ و اخلاقیات دینی آشنا و ستارگان آسمان علم و ادب و تقوا از این مساجد ظهور کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مهم‌ترین مسئله امروز دنیا را آب دانست و بیان کرد: باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و اگر هر قدر ثروت داشته و توانایی پرداخت آب‌بها را داشته باشیم باز هم نباید اسراف کرد.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که انسان پس از مرگ نیز از آن استفاده می‌شود غرس نهال بوده و درختکاری سنت بسیار خوبی بوده و برای کسی که درخت نشانده طلب مغفرت می‌کنند.

ایت‌الله قربانی با اشاره به اینکه گیلان به دلیل وجود درختان و جنگل‌ها، آب، رودخانه و دریا و فضای بهشتی آن به بهشت ایران معروف شده است، خاطرنشان کرد: باید قدردان این نعمت الهی باشیم و در مراقبت آن بکوشیم.

وی برپایی انجمن‌های قرائت قرآن در شهر و روستا برای فراگیری مسایل دین و قرآن را سنت خوبی دانست و یادآور شد: برپایی این انجمن‌ها برای رفع شبهات دینی بسیار خوب است.

امام جمعه رشت به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: انتخابات نزدیک است و تصور نشود که تند و تیز حرکت کردن دلیل بر انقلابی بودن است، باید از افراط و تفریط پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بی‌تحرک هستند بدانند انقلابی بودن با حرف زدن به‌جا و قیام و مبارزه و روشنگری به‌موقع بوده و با سکوت نمی‌شود انقلابی بود و در انتخابات آبروی افراد را برده نشود و به اختلافات دامن نزنیم تا انتخاباتی سالم برگزار کنیم.

گفتنی است در این مراسم از دو تمبر عالمان گیلانی و کانون های مساجد گیلان به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت رونمایی شد.

تمبر اول حاوی عکسی از آیت الله قربانی و آیت الله بهجت بوده و تمبر دیگر عکس هایی از مسجد صفی و مسجد حاج صمد خان را شامل می شود که امروز به مناسبت ۱۸ اسفند در انزلی رونمایی شد.

این تمبرها به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و اداره کل پست استان چاپ شد. همچنین کارت پستالی شامل عکس قدیمی از مسجد صفی رشت چاپ و بین مدعوین همایش توزیع شد.

ضمنا به مناسبت روز درختکاری نهالی توسط حضرت آیت الله قربانی و استاندار گیلان در محوطه مجتمع غرس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز