خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودسر خبر داد:

اجرای تمام پروژه‌های عمرانی تحت موازین زیست محیطی در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۵۴

فرماندار رودسر گفت: از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که در اجرای تمام پروژه های عمرانی ، موازین زیست محیطی آن مد نظر قرار می گیرد و اگر پروژه‌ای فاقد گزارش زیست محیطی باشد، آغاز نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از رودسر، فرماندار رودسر در دیدار اعضای سازمان مردم نهاد قدم‌های سپید ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری گفت : در گذشته نگاه ها به فضای سبز و محیط زیست از بعد زیبا شناختی و به گونه های مختلف درختان و گیاهان در محیط زیست توجه می شد اما اکنون با گذشت زمان و تغییر رویکردها، جوامع مختلف بشری به این نتیجه رسیده که حیات انسان در گرو داشتن محیط زیست سالم و پویا است.

وی با بیان این مطلب که در دولت تدبیر امید تلاش‌های زیادی در جهت حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است، افزود : یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که در اجرای تمام پروژه‌های عمرانی ، موازین زیست محیطی آن مد نظر قرار می گیرد و اگر پروژه ای فاقد گزارش زیست محیطی باشد آغاز نخواهد شد.به عنوان مثال ادامه کار سایت نفتی سردار جنگل رودسر که روند اجرایی آن، منوط به تهیه گزارش زیست محیطی است.

جانبازی ادامه داد : مسائل محیط زیست به جناح و گروه خاصی تعلق ندارد بلکه محیط زیست به کل جامعه تعلق دارد و به این مقوله نباید نگاه سیاسی و جناحی داشت.

وی با تأکید مجدد بر جایگاه محیط‌زیست،آموزش و ارتقا آگاهی‌ها در سطوح مختلف جامعه آن را الزامی دانست و بیان داشت : احترام به محیط زیست احترام به خودمان است و باید با شناخت و معرفت نسبت به حفظ و ترویج مفاهیم زیست محیطی در حقیقت به حفظ حیات آیندگان و نسل آینده کمک نماییم.

فرماندار رودسر با اشاره  به اینکه شهرستان رودسر یکی از وسیع ترین شهرستانهای  استان گیلان است افزود : وسعت شهرستان و داشتن نسبت های جمعیتی متفاوت ممکن است محدودیت هایی را ایجاد کند اما نبایستی از مشکلات زیست محیطی غافل شویم بلکه با انجام برنامه ریزی های لازم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیست محیطی شهرستان بکار بسته ایم و امیدواریم نتیجه این تلاش ها منجر به داشتن محیط زیستی سالم و حیات بخش گردد .

جانبازی  به ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه ها اشاره نمود و گفت : به منظور جلوگیری از انقراض نسل ماهیان استخوانی دریای خزر هر گونه برداشت شن و ماسه از رودخانه های سطح شهرستان از تاریخ 15 اسفند تا پایان فصل تخم ریزی ماهیان ممنوع می باشد .

جانبازی  به بحث پسماند اشاره نمود و افزود: با تاکیدات دولت محترم تدبیر و امید در مدیریت پسماند و همچنین پیگیری ها و حمایت های استاندار محترم و همچنین  با کمک بخشداران و شهرداران در سطح شهرستان در زمینه مدیریت پسماند کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و شهرستان رودسر در گیلان توانسته از جایگاه خوبی برخوردار شودو در این راستا می توان به بازگشایی و شروع به کار مجدد کارخانه کمپوست که یکی از این کارهای تأثیرگذار است اشاره داشت .

فرماندار شهرستان رودسر خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان و مردم ساماندهی زباله‌های عفونی در سطح شهرستان است و در این خصوص نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و با پیکیری شبکه بهداشت مدیریت پسماند زباله‌های عفونی به بیش از 95 درصد رسیده است و در تلاش هستند تا این رقم را به 100 درصد برسانند و الحمدلله روند جمع آوری و مدیریت زباله های عفونی در سطح شهرستان بصورت مستمر با نظارت شبکه بهداشت در حال انجام است

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با تشکر از تلاش‌های سازمان‌های مردم نهاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد با هدف خدمت به مردم و کمک به مسئولان در جهت شناسایی و رفع مشکلات زیست محیطی خالصانه در تلاش هستند و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد .

جانبازی اظهار داشت: در طول مدت 3 سال گذشته روند فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بسیار خوب بوده است و تلاش شده تا بهره وری را در این بخش ارتقا دهیم که می توان به اعطای مجوز به تعداد 4 مورد اشاره داشت که در گذشته این تعداد به یک فقره می‌رسید و اکنون 8 مورد درخواست بجهت تشکیل این سازمان مردمی در حال بررسی است که نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید بدرستی توانسته جایگاه مردمی را تقویت بخشد و در این راستا موفقیت های خوبی را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز