خبرگزاری کار ایران

در دومین جشنواره سلامت و مادر؛

دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان در لیست مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۵۰

بر اساس نتایج بررسی‌های به عمل آمده از سوی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین جشنواره سلامت و مادر، لیست مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بر اساس نتایج بررسی‌های به عمل آمده از سوی وزارت بهداشت، در دومین جشنواره سلامت مادر و نوزاد که در محل همایش های تهران-سالن رازی، برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لیست مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد قرار گرفت.
 
همچنین، نشان بیمارستان دوستدار مادر در این دوره از جشنواره به بیمارستان شهید نورانی تالش رسید.

در این راستا، سه بیمارستانِ؛ شهد نورانی تالش، شهید انصاری رودسر و امینی لنگرود در گیلان، به علت ترویج زایمان طبیعی مورد تقدیر قرار گرفتند. کاهش سزارین، آموزش مادران باردار و خانواده های آنها، تکریم مادر باردار، استفاده از روش های کاهش درد در زایمان از جمله شاخص های مورد ارزیابی در این بیمارستان ها بود.
 
برگزاری نمایشگاهی از دستاورد های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص ترویج زایمان طبیعی، در محل سالن همایش از دیگر برنامه های حایز اهمیت در این همایش بود. 

بیمارستان دوستدار مادر به مراکزی اطلاق می‌شود که حقوق مادر و نوزاد درالویت بوده و بهبود شاخص‌هایی مانند کاهش سزارین، انجام زایمان فیزیولوژیک بدون مداخله و انجام زایمان بدون درد در آن در الویت قرار دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز