خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت محیط زیست بندر انزلی خبر داد:

غرس 94 نهال نارنج در مدارس انزلی به مناسبت هفته منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۰۹

94 نهال نارنج در هفته منابع طبیعی به یاد 94 سال عمر پر برکت مرحوم پرفسور جزیره‌ای چهره ماندگار علوم منابع طبیعی ایران غرس شد .

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، اکبر میغی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بندر انزلی با بیان این خبر گفت:  94 نهال بهار نارنج در مدارس مقاطع ابتدایی دوره اول و دوم این شهرستان  به یاد مرحوم پرفسور جزیره ای غرس  شد .

میغی افزود : در هر مدرسه افرادی‌که به عنوان نهالبان انتخاب شده اند مسئول نگهداری از این نهال ها هستند و در صورت پایان تحصیلات دانش آموز در آن مدرسه، این مسئولیت به دانش آموز دیگری سپرده خواهد شد . برای هر  نهال یک پلاک به نام یک شهید به حرمت خون شهیدان در نظر گرفته شده است  .

وی گفت : به یاد 17 آتش نشان  جان باخته در حادثه ساختمان پلاسکو هم 17 نهال بهار  نارنج در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی این شهرستان کاشته وعلاوه بر آن تعدادی نهال هم در سه ایستگاه آتش‌نشانی  بین مردم توزیع شد .
 

میغی گفت: که تیم  محبوب ملوان این شهرستان هم در یکی از بازی های این هفته خود پیراهن منقش به چهره مرحوم پرفسور جزیره ای را بر تن کرد . از طرف  انجمن  طرفداران توسعه بندرانزلی تندیسی از چهره مرحوم پرفسور جزیره ای به اداره محیط زیست بندر انزلی اهدا شد که تندیس مورد نظر به خانه سبز اندیشان وطن ، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست  تقدیم شد  .

در پایان به عنوان اختتامیه این هفته  نود و چهارمین نهال  توسط  رئیس  اداره محیط زیست انزلی در حیاط اداره  غرس شد .

رئیس اداره محیط زیست بندر انزلی در پایان تصریح کرد : در مراسم  تجلیل از خانواده  مرحوم جزیره ای ضمن رونمایی از  تمبر پرفسور ، لوح یادبودی به خانواده ایشان  توسط چهره‌ های ورزشی و علمی  شاخص این شهرستان اهدا شد. نکته قابل توجه اینکه جهت پذیرایی از مدعوین گرامی از  پاکت‌هایی حاوی میوه که سازگار با محیط زیست بوده و تاثیر مهمی در سلامت انسان دارد، استفاده شد .

پرفسور جزیره ای اهل و ساکن انزلی بودند که جهت  ادامه تحصیل در رشته های جنگل و آب و علوم جنگل عازم کشور بلژیک شدند و پس از اخذ مدرک دکتری به کشور خود عزیمت کردند. ایشان در 16 مرداد 1394 چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز