خبرگزاری کار ایران

با حضور حسنی برگزار شد؛

اولین جشنواره«گل وگیاه» و جشنواره«کویی» در پیاده راه فرهنگی رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۴۱

اولین جشنواره «گل وگیاه» و اولین جشنواره «کویی» در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا حسنی در حاشیه افتتاح اولین جشنواره «گل و گیاه» و اولین جشنواره «کویی» (کدو) اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن بهار طبیعت و نزدیک شدن به سال نو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با مشارکت شهرداری منطقه دو این دو جشنواره را در پیاده راه فرهنگی رشت با هدف معرفی توانمندی های تولیدکنندگان گل و گیاه در رشت و نیز آشنایی شهروندان و گردشگران با فرآورده های غذایی کدو برگزار کرده است.

وی با اشاره به سطح بالای زیر کشت کدو در گیلان تصریح کرد: ۵۰ نوع تنوع غذایی که مواد اولیه آن از کدو هستند در این جشنواره ارائه می شود، و نیز صنایع دستی که با استفاده از کدو می توان ساخت در این جشنواره در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به تنوع جشنواره های برگزار شده در شهر رشت افزود: این امر؛ رشت را به عنوان شهر جشنواره ها در سایر استان ها معرفی کرده است و این جشنواره ها با بازتابی که در رسانه ها داشتند و نیز جاذبه ای که برای گردشگران ایجاد کرده اند، توانسته اند در تعمیق شناخت فرهنگ رشت بسیار موثر باشند.

علیرضا حسنی با بیان اینکه امروز شهرهای بزرگ توسعه و پیشرفت خود را در قالب ویترین های فرهنگی به نمایش می گذارند گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با این اعتقاد که جشنواره های محلی ابزاری مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری شهر هستند این دو جشنواره را در آستانه سال نو برگزار کرده است.

 لازم به ذکر است که جشنواره گل و گیاه به مدت پنج روز (۲۵ الی ۲۹ اسفند) و نیز جشنواره کدو به مدت سه روز (۲۵ الی ۲۷ اسفند)در پیاده راه فرهنگی دایر می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز