خبرگزاری کار ایران

بخشدار خمام خبر داد:

تجهیز و نوسازی 220 هکتار از راضی بخش خمام در سال 95 /افزایش شاخص راه روستایی خمام در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۲۹۵

بخشدار خمام گفت: در سال گذشته تجهیز و نوسازی 220 هکتار از اراضی کشاوری بخش خمام انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، علیرضا مسچیان ظهر امروز در مراسم افتتاح 59 طرح اشتغال روستایی که با حضور وزیر کار در روستای دهنه سرشیجان به بهره برداری رسید با بیان اینکه خمام  با داشتن قریب به 60 هزارنفر جمعیت از بخش های پرجمعیت کشور محسوب می شود، گفت: همین امر نیازمند نگاه کشوری و ملی به این بخش دارد.

بخشدار خمام بیان داشت: با ورود صندوق کار آفرینی به این بخش  روستای دهنه سرشیجان هدف گردشگری و طرح های اشتغال زا  شد  و با استقرار دولت تدبیر و امید در کشور حمایت از طرح های اشتغال زا بارقه امید را در دل این مردم ایجاد کرد.

وی با مقایسه خدمات دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته بیان داشت: در بخش آب و فاضلاب گیلان رشد 75 درصدی را شاهد بودیم و  در بخش برق رسانی و تمام خدمات اداری برق، رشد 46 درصدی را داشتیم. همچنین در بخش گاز رسانی حمایت نمایندگان محترم و تصویب بند "ق" تمام روستاهای ما واجد گازدار شدن قرار گرفتند.

مسچیان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال گذشته 200 هکتاراز اراضی کشاورزی بخش خمام تجهیز و نوسازی شد گفت: ولی فقط در سال گذشته تجهیز و نوسازی  220 هکتار از اراضی کشاوری بخش خمام انجام شد.

وی افزود: در بخش راه روستایی ما از متوسط راه شهرستان 10 درصد بالاتر هستیم که این  در مقایسه با سال قبل و دوره های قبل 17 درصد افزایش داشته است.

بخشدار خمام خاطرنشان کرد:این رشد در بهسازی راه روستایی باعث این شد  که در تصادفات جاده ای و در مرگ ومیر ها  7 درصد کاهش داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش پذیرفته شدگان کنکور ما از رتبه 29 به 13 رسیدیم و در افزایش  سواد آموز و جمعیت سواد آموزی 2/98  درصد مردم  بخش خمام با سواد هستند گفت: این بخشی از اقداماتی بود که دولت توانست در این 3 سال  از طول  دوران خدمت خویش علاوه بر همه تحریمهایی که وجود  داشت در بخش خمام انجام بدهد.

وی در پایان تاکید کرد: همه اینها  با درایت و تدبیر  نجفی استاندار  گیلان در استان  و  شفقی فرماندار رشت انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز