خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست املش مطرح کرد:

ساک‌های پارچه‌ای و کاغذی تامین سلامت و تضمین شکوفایی محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۹۸

رئیس محیط‌زیست املش گفت: ساک‌های پارچه ای و کاغذی تامین سلامت و تضمین شکوفایی محیط زیست است.

به گزارش ایلنا از املش، درویشی رئیس اداره محیط زیست املش با اعلام این مطلب گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و ورود گردشگران و مسافرین نوروزی به شهرستان تاریخی و گردشگری املش و به احترام طبیعت و نهادینه کردن مشارکت و فرهنگ آشتی با محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر املش اقدام به تهیه و توزیع  تعدادی ساک دستی کاغذی و پارچه ای قابل بازیافت در طبیعت در بین مسافرین نوروزی کردند .

درویشی افزود : هدف از تهیه ساک‌های کاغذی و پارچه‌ای، ترویج فرهنگ زیست محیطی با استفاده از مواد قابل بازیافت در طبیعت و سازگار با محیط زیست و مصرف کمتر کیسه های نایلونی و پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است که این مواد علاوه بر پایداری در طبیعت در سالیان متمادی و عدم تجزیه‌پذیری، هزینه‌های امحاء، جمع آوری و بازیافت آن پس از تولید و همچنین خسارت زیست محیطی آن به طبیعت و سلامت انسان‌ها بسیار گزاف و غیرقابل محاسبه و جبران است.

رئیس اداره محیط زیست املش تصریح کرد : امروزه پیشرفت و تحول شگرف در تکنولوﮊی و تولید محصولات جدید اگرچه باعث رفاه و آسایش در جامعه بشری گردیده ولی متاسفانه آسیب به محیط زیست و سلامت انسانها افزایش یافته و در حقیقت وضعیت کنونی پیشرفت تکنولوﮊی و تولید بدون تحول و پیشرفت در بازیافت در خدمت محیط زیست و سلامت نمی باشد .

درویشی خاطر نشان کرد :  گسترش اقتصاد سبز با بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و زیست محیطی و اصلاح الگوی تولید در کارخانجات ، صنایع و توسعه و ترویج مواد سازگار با محیط زیست امکان پذیر است. استفاده از تکنولوﮊی نوین و دانش زیست محیطی در بازیافت مواد، راه نجات محیط زیست و طبیعت از کیسه های پلاستیکی و همچنین تضمین بهداشت و سلامت عموم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز