خبرگزاری کار ایران

لطفی:

گیلان تامین کننده 40 درصد برنج کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۴۵

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: استان گیلان تامین کننده 40 درصد برنج کشور به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت،  لطفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در جمع خبرنگاران  در تشریح شرایط فصل آبیاری پیش رو گفت: در حال حاضر با توجه به بارشهای خوبی که درنیمه دوم سال 95 صورت گرفته  ذخیره سد سفید رود  اکنون در شرایط خوبی قرار داشته و با نقطه سر ریز 15 روز فاصله دارد  که انشالله در پایان همین ماه و در سی فروردین به نقطه سرریز خواهد رسید.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: بر اساس نتایج جلسات کمیته منابع و مصارف استان و پیش بینی های صورت گرفته برای به وقوع پیوستن فصل کشاورزی پرمحصول برای اینکه از وضعیت جوی بنابر  پیش بینی های هواشناسی گیلان دارد بهترین استفاده را ببریم پیشنهاد میکنیم تا کشاورزان عزیزکشت برنج را  در بازه زمانی  10 اردبیهشت تا 30 اردبیهشت ماه انجام داده که این موضوع مقارن با آب‌گذاری کانال های شبکه  آبیاری و زهکشی نیز میباشد.

همچنین به کشاورزان توصیه داریم که اولا با مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها و امور آب شهرستان در ارتباط بوده و فعالیتهای مرتبط با فصل کشاورزی را با توجه به پیش بینی وضع هوا انجام دهند .

لطفی گفت:استان گیلان تامین کننده 40 درصد برنج کشور به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح کشور است و این افتخار را داریم که به عنوان یک سازمان خدمت رسان دولتی برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با مضمون اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است در خدمت مردم عزیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز