خبرگزاری کار ایران

با حضور علیزاده انجام شد؛

آیین گشایش چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۷۴

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان پیش از ظهر امروز در آیین گشایش کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان  با اشاره به اینکه گیلان بین رشته کوه‌های البرز و تالش در شمال ایران قرار گرفته است اظهار کرد: گیلان به حوزه جغرافیایی جنوب دریای کاسپین تعلق دارد و با استان‌های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان و قزوین در جنوب و کشور جمهوری آذربایجان در شمال هم‌مرز و همسایه است.

رضا علیزاده افزود: گیلان سرزمینی پر از حیات و نشاط بوده و از طبیعت سحرانگیز آن نشأت گرفته و الهام‌بخش آرامش و نیروبخش اندیشه و خلاقیت است بنابراین خلاقیتی که از گذشته به زیبایی در شهر و معماری این استان ظهور و بروز یافته، نیازمند حرمت‌داری و پاسداری است.

وی گیلان را سرزمین جنگل و باران، برنج و نوغان، بستر رودهای خروشان و پهنه رویش بنفشه‌ها، پامچال‌ها، نیلوفرهای آبی، زیستگاه قوها و مرغابی‌ها و هزاران گیاه چشم‌نواز و زیبایی‌های بی‌شمار دیگر توصیف کرد و افزود: گیلان سرزمینی است که جلگه‌، دریا و کوهستان روی درهم می‌سایند و شب و روز امواج خروشان دریا بر ساحل و ماسه‌زارهای آن بوسه می‌زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان با مشارکت مراکز آموزشی و پژوهشی استانی و ملی برگزار شده است، تصریح کرد: آشنایی بیشتر دانش‌پژوهان و مردم از ارزش‌های معمارانه و شهرسازانه گیلان و استفاده از تجربه اندیشه‌ها، بازخوانی و نقد دستاوردهای پژوهشی به منظور بسترسازی برای شهر و روستایی پایدار از اهداف بنیادی برگزاری کنگره مذکور در استان است.

علیزاده به محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای کنگره مذکور در استان است.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان امروز  در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت آغاز به‌کار کرد و تا 18 فروردین‌ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز