خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان مطرح کرد:

توجه به رونق اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم در حوزه کاری لاهیجان در سال 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۳۲

فرماندار لاهیجان گفت: توجه به رونق اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم در حوزه کاری شهرستان لاهیجان در سال 96 است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سید محمد احمدی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، همه مسئولان و مردم باید با تلاش مضاعف و پشتکار و همدلی به تحقق این شعار کمک کنیم.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت:معضل بیکاری زمانی رفع میشود که سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری در بخش تولید باشد و این امر می تواند سرمایه ملی را افزایش داده و همچنین ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد را مقاوم کند.

مقام عالی دولت در شهرستان افزود: دولت تدبیر و امید تا به امروز اقدامات ارزشمندی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام داد و امسال نیز همانگونه که ریاست محترم جمهوری در نامه اخیرشان به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد، برنامه دولت تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و ‏افزایش اشتغال اختصاص خواهد یافت.

وی اذعان کرد: یکی از رویکردهای ما در برنامه‌ریزی ها  اجرای سیاست های دولت و علی الخصوص تدابیری است که مقام معظم رهبری هر سال در قالب شعار سال اعلام می‌کنند، بنابراین توجه به رونق اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم در حوزه کاری شهرستان لاهیجان در سال 96 است.

 احمدی  با توجه به پایان رسیدن تعطیلات ایام عید به ارائه خدماتی از ستاد تسهیلات نوروزی پرداخت: شمار مسافران و گردشگران امسال 541436 هزار نفر بوده است، در این میان 20 توریست خارجی هم شهرستان لاهیجان را انتخاب کردند که نسبت به سال قبل 30% افزایش داشته  و 8% اقامت کل استان متعلق به لاهیجان بوده است.

فرماندار لاهیجان با توجه به میزان اقامتی که در شهرستان وجود دارد افزود: اگر عبوری شهرستان را یک میلیون در نظر بگیریم 55%  مسافران اقامت داشته و 45% هم از لاهیجان عبور کرده اند، شهرستان لاهیجان رتبه پنجم مسافرپذیری استان را بعد از رشت، انزلی، رودسر، تالش دارد و از لحاظ واحد های اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل رتبه چهارم را دارا میباشد.

احمدی  بیان کرد: به دو رویداد مهم سال ۹۶ یعنی برگزاری همزمان دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری اشاره کرد و تاکید کرد که امیدواریم با تعامل و اجرای دقیق قانون شاهد خلق حماسه دیگری توسط ملت سرافراز ایران اسلامی و نیز مردم بافرهنگ لاهیجان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز