خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطابق استانداردهای ملی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۱۵

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از سنجش سلامت آب آشامیدنی روستاهای این استان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: این شرکت در راستای اجرای وظیفه ی اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، به طور مستمر آزمایش های کنترل کیفیت را در سال 95 انجام داده است.

محبعلی رنج ور با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 785 هزار و 609 مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی در گیلان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مدت 601 هزار و 179 مورد آزمون کلرسنجی، 117 هزار و 739 مورد آزمون کدورت سنجی، 37 هزار و 217 مورد آزمون باکتریولوژی و 29 هزار و 474 مورد آزمون HPC از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاهای این استان صورت گرفت.

وی، مطلوبیت آزمایش های انجام شده را بیش از 98 درصد ذکر کرد.

رنج ور گفت: آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر بیش از 829 هزار نفر در هزار و 776 روستای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند که کار نمونه برداری و آزمایش آب شرب این روستاها در 15 واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر در حال انجام است.

هم اکنون 26 نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آبفار در این زمینه مشغول بکارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز