خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

ثبت 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۴۲

فرماندار آستارا گفت: در سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان در گیلان سرمایه‌گذاری داخلی ثبت شده است که تمام این اتفاقات درکنار سایر دستاوردها، نشانه‌هایی از ایجاد فرصت‌های جدید برای رونق اقتصادی کشور پس از برجام بوده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در کارگاه آموزشی‌گفتمان‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در شهرستان آستارا افزود: یکی از راهکارهای برون‌رفت مشکلات‌اقتصادی و کمک به بسترسازی‌های تولید و اشتغال رسیدن به فهم مشترک است که باید در جامعه بین آحاد مختلف مردم و مسئولان به آن دست یافت.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از ضرورت های جامعه امروز ماست که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته و در این سال‌ها با نامگذاری هرساله محور سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه‌ها را مشخص کرده اند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از افتخارات آن داشتن رویکردی بر مبنای اقتصادمقاومتی است و بر این اساس از همان آغاز شروع بکار با توجه به بحران هایی که در کشور از دولت قبل باقی مانده بود تلاش کرد تا گام های مهمی با این رویکرد در رفع نگرانی های جامعه و رونق بخشی به تولید و اشتغال و اقتصاد و کسب و کار بردارد.

فرماندار آستارا یادآور شد: رویکرد تعامل سازنده با دنیا که در شعارهای رییس جمهور در سال92 نهفته بود و همچنین توجه به اقتصاد پویای داخلی با توجه به اصل درون زا بودن اقتصاد داخل تلاش کرد تا بسیاری از موانع را پشت سر بگذارد.

وی احساس آرامش اقتصادی، کاهش تورم، رونق بخشی به فضای کسب و کار و ایجاد امنیت سرمایه گذاری را از مهم ترین اقداماتی دانست که دکتر روحانی و تیم دولت دراین سال ها برروی آن تمرکز داشته اند.

رنجکش با اشاره به اثرات برجام در اقتصاد ایران و برنامه ریزی های دولت در این زمینه یادآور شد: هرچند که بسیاری با بالابردن سطح توقعات در جامعه اینگونه بیان می کنند که برجام تاثیری در زندگی مردم نداشته است اما تلاش های انجام گرفته در مسیر به سرانجام رساندن پرونده هسته ای ایران موجب شد تا شاهد بسترسازی های مناسب برای رونق اقتصاد داخلی باشیم.

وی اضافه کرد: تنها در سال 95 با گذشت مدت زمان کوتاهی از برجام 11میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در کشور داشته ایم که در استان گیلان هم سهم این سرمایه گذاری ثبت شده 182 میلیون دلار معادل بیش از 680میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: البته در این میان در سال گذشته5هزار میلیارد تومان نیز در گیلان سرمایه گذاری داخلی ثبت شده است که تمام این اتفاقات در کنار سایر دست آوردها، نشانه هایی از ایجاد فرصت های جدید برای رونق اقتصادی کشور پس از برجام بوده است.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: برای دست یافتن به اقتصادی پویا می بایست همه اجزای جامعه درگیر آن باشند و در این زمینه با داشتن فهم مشترک و رویکردی همگرایانه در مسیر تحقق آن حرکت کنند.

رنجکش به مزیت های شهرستان مرزی بندر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان برخوردار از فرصت های کم نظیری است که در زمینه خدمات گردشگری و تجارت نقش آفرینی های بسیاری می تواند در تحولات اقتصادی منطقه، گیلان و کشور داشته باشد.

وی گفت: این شهرستان تنها متعلق به جغرافیای سرزمینی محدود گیلان نیست بلکه با توجه به قرار گرفتن آستارا در کانون حمل و نقل ریلی شمال جنوب دنیا فرصتی برای توسعه کشور است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با تهیه بسته های خدماتی در مسیر تکمیل زنجیره خدمات مختلف راه دستیابی به توسعه شهرستان را بهتر فراهم کنیم.

فرماندار آستارا یادآور شد: در زنجیره خدمات در این شهرستان همه دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاران مراکز خدماتی و حتی مردم کوچه و خیابان نیز دخالت دارند زیرا هرگونه برخوردی می تواند سهمی خوب یا بد در پذیرش یا رد گردشگر و یا ارائه خدمات مطلوب در این شهرستان داشته باشد.

رنجکش یادآور شد: فرمانداری آستارا بدون واسطه آمده ارتباط با سرمایه گذاران و استفاده از دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران است و در این زمینه خود را مکلف به اجرای برنامه ریزی ها در مسیر رفع مشکلات می داند.

وی هچنین از تشکیل کارگروه های ویژه برای رفع موانع در حوزه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش های خود را بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان مرزی آستارا در مسیر رفع مشکلات منطقه و کمک به توسعه آن قرار خواهد داد.

در این کارگاه آموزشی که از سوی فرمانداری آستارا و با همکاری مرکز آموزشی بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، مدیرکل گمرک آستارا نیز به بیان عملکرد، اقدامات و خدمات گمرک این شهرستان به تجار و بازرگانان پرداخت.

مدیر گمرک منطقه آزاد تجاری انزلی نیز به ارائه مباحثی در زمینه اثرات منطقه ویژه در آستارا و کمک به تحولات این منطقه از طریق منطقه ویژه پرداخت.

روهام قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی هم با اشاره به نقش خلاقیت ها در توسعه کسب و کارهای جدید در آستارا به رویکردهای جدید فرماندار این شهرستان در توسعه آستارا اشاره و خواستار همراهی‌ها در این زمینه شد.

وی گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا باید در مسیر تولید فرصت های جدید در حوزه اشتغال زایی بر آید و از ظرفیت های موجود بهتر استفاده کند.


در این کارگاه آموزشی حدود 200نفر از فعالان اقتصادی، تجاری، خدماتی و مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی حضور داشتند که در پایان دوره به آنان گواهی حضور داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز