خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار خبر داد:

واکسینه‌شدن بیش از 300 هزار رأس دام سنگین و سبک در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۹۰۷

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار گفت: در سال 95 تعداد 45 هزارو 504 راس گاو، 256 هزارو 972 راس گوسفند و بز و 10 رأس اسب بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا از رودبار، مهدویان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار گفت: در سال 95 تعداد 45 هزارو 504 راس گاو، 256 هزارو 972 راس گوسفند و بز و 10 رأس اسب بر علیه بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

وی افزود: یکهزارو 34 رأس گاو تحت پایش تست سل و یکهزارو 924 رأس دام تحت پایش بروسلوز قرار گرفتند که هشت رأس دام مثبت به کشتارگاه منتقل و کشتار شد.در این مدت 136 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند و تعداد 44 هزار رأس دام بر ضد انگل‌های خارجی دام سمپاشی شدند. در طی سال گذشته 12 میلیون و 931 هزار و 805 قطعه طیور در مزارع پرورش طیور شهرستان جوجه‌ریزی و تحت نظارت بهداشتی این شبکه قرار گرفت.

مهدویان ادامه داد: در بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی سطح شهرستان مقدار 2 هزارو هشتصد و هشتاد کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در شهرستان توقیف و معدوم و 17 پرونده تخلف بهداشتی به دادگاه و 5 پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.

وی گفت: در طی همین سال تعداد 31 جلسه کلاس آموزشی در خصوص بیماری‌های دام، طیور، مشترک و بهداشت فراوردهای خام دامی در سطح شهرستان برگزار شد و نظارت بهداشتی و پایش سه استخر تکثیر و 10 استخر پرورش ماهی سرد آبی در شهرستان رودبار از دیگر اقدامات سال گذشته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز