خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت مطرح کرد:

مجریان انتخابات پاسدار و امانتدار حقوق مردم جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۲۹

فرماندار رشت گفت: انتخابات حقوق اکثریت جامعه است و آنچه را که مردم جامعه می‌پذیرند همه موظف به تمکین از آن هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی فرماندار و رئیس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان رشت در جلسه کمیته اجرایی امنیت انتخابات شهرستان، اظهار کرد: انتخابات بسیار مهمی را در پیش داریم، هر انتخاباتی اجزایی دارد و این اجزای تشکیل دهنده شامل انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و یکی از این اجزا هم که نقش بسیار مهمی دارد مجریان یا متولیان انتخابات هستند؛ وظیفه خود می‌دانم به جهت قبول این زحمت و مسئولیت که امانت بزرگی است، از شما تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: در این شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی انتخابات ما بیش از پیش مهم است و یقینا خیلی از توطئه‌ها را بر علیه کشور خنثی می‌کند؛ اما نقشی که ما برگزار کنندگان که بسیار هم تحت نظر مردم هستیم، داریم؛ سبب می‌شود کوچک‌ترین حرکتی بسیار برجسته شود و به یک جناح یا تشکیلاتی کشیده شود که این امر در کاهش مشارکت مردم موثر است.

فرماندار رشت گفت: قانونمندی، عدالت و شفافیت همه می‌تواند در اعتماد مردم تاثیر اساسی بگذارد و این اعتماد و باور هم می‌تواند آن شکوهی که از حضور گسترده مردم در انتخابات به جهت خنثی کردن توطئه دشمنان را داریم، محقق کند لذا هر یک از ما می‌توانیم در این مهم نقش بسیار مهمی داشته باشیم.

شفقی با تاکید بر اینکه انتخابات حق و ابزار مشارکت مردم است، تصریح کرد: انتخابات حقوق اکثریت جامعه است و چیزی را که مردم جامعه می‌پذیرند همه موظفند تمکین کنند. پاسداری از این حقوقی که مردم دارند، به عهده برگزارکنندگان و مجریان انتخابات است بر این اساس کوچکترین حرکت شما تاثیر اساسی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رعایت مر قانون همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و پاسداری از این حق الناس تکلیفی برای ما مجریان انتخابات است.

فرماندار شهرستان رشت ضمن تاکید بر امانتداری بیان داشت، با هر گونه تخلف سریعا برخورد قانونی کنید،تصریح‌کرد: درصدد هستیم یک سامانه گزارش‌تخلفات تبلیغاتی را فراهم کنیم تا مردم هم راحت‌تر بتوانند تخلفاتی را اتفاق می‌افتد گزارش کنند و در این مهم هم از توان بالای مردمی بهره گیری نماییم.

وی افزود: امیدوارم با اجرای قانون و امنیتی که لازمه‌ مشارکت مردم است، یک رقابت سالم و قانونمند و پرشور داشته باشیم.

در ادامه علی وارسته، معاون سیاسی فرمانداری رشت اظهار کرد: سال گذشته انتخاباتی داشتیم که مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت، همواره ملاک ما در انتخابات برگزاری انتخاباتی پرشور و با کم‌ترین تخلفات انتخاباتی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز