خبرگزاری کار ایران

با حضور عظیم عراقی صورت گرفت؛

تقدیر از 96 فرهنگی برگزیده مدارس استثنایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۷۵

با حضور عظیم عراقی‌معاونت پیشگیری و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، از 70 معلم شاغل و 26 بازنشسته مدارس استثنایی قدردانی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی که در تالار گلستان برگزار شد، از 70 معلم شاغل و 26 بازنشسته مدارس استثنایی قدردانی شد.

عظیم عراقی معاونت پیشگیری و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این آیین گفت: بیست هزار معلم در 1500 مدرسه کشور به آموزش  120 هزار دانش آموز اشتغال دارند.

وی به برخی نیازهای  دانش آموزان مدارس استثنایی اشاره کرد و افزود: تهیه برخی وسایل مانند، تبلت و سمعک و همچنین درمان و کاهش ناشنوایی با  کاشت حلزون را از برخی ضروریات این دانش آموزان ذکر کرد که در کاهش معلولیت ها موثر است.

عظیم عراقی برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در شهرهای همدان، قزوین و مشهد را در تقویت روحیه نشاط و سلامت موثر دانست و بر استمرار این برنامه ها تأکید کرد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به سختی های شغل معلمی به ویژه مدارس استثنایی، از آمادگی مجلس در همکاری  و تعامل بیشتر با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: ساخت مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی و گسترش بیشتر فعالیتهای آموزشی نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای  دانش آموزان دارد.

محمد امجدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در آیین تقدیر از معلمان مدارس استثنایی گفت: فرهنگیان اشاعه دهنده علم و دانایی در جامعه هستند و زمینه پیشرفتهای اقتصادی و اعتلای فرهنگ را فراهم می کنند. وی به تجلیل از فرهنگیان برتر استان در هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: بر اساس شیوه نامه جدید وزارتی ، تقدیر از معلمان فقط در یک هفته خلاصه نمی شود و در طول سال از زحمات فرهنگیان قدردانی می شود.

بلوک اصلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی‌گیلان هم در این مراسم گفت: 840 معلم در 48 مدرسه استثنایی آموزش 2500 دانش آموز را به عهده دارند. وی افزود: در سال تحصیلی جاری مبلغ 147 میلیون تومان برای هزینه های درمان دانش آموزان استثنایی صرف شده است.

در این مراسم  چند سرود توسط دانش آموزان مدارس استثنایی اجرا شد و از 96 معلم و بازنشسته فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز