خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز اسناد ملی انجام گرفت؛

افتتاح نمایشگاه اسناد بلدیه در شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۵۳

اولین نمایشگاه اسناد بلدیه با مشارکت شهرداری رشت و سازمان اسناد ملی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در عمارت تاریخی شهرداری رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه بلدیه با اشاره به تفاخر اسناد موجود در نمایشگاه و پیشینه تاریخی با قدمت صد سال شهرداری رشت، اظهار داشت: اسناد تاریخی شهر رشت از هویت ما موثر می‌شود.

وی موضوعات گوناگون برای خدمات مختلف و نصب المان‌های شهری، تخلفات معین و تذکرات مربوطه گردآوری شده در اسناد بلدیه را مبتنی بر احترام به قانون در طول ادوار برشمرد.

سخنگوی شورای شهر رشت ابراز امیدواری کرد  نمایشگاه هایی در این حوزه افزایش یابد.

شیرزاد ضمن دعوت شهروندان شریف رشت بویژه جوانان ونوجوانان برای بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: امیدواریم برپایی چنین نمایشگاهی در بافت مرکزی شهرداری رشت، توانایی آشنایی بیشتر مردم با آثارگذشته تاریخی شهررشت را فراهم کند.

میرکوشا فیاضی مسئول روابط عمومی اسناد وکتابخانه ملی استان گیلان، ضمن تبریک روز اسناد ملی ومیراث مکتوب اظهار داشت: اسناد موجود درنمایشگاه بلدیه شهرداری رشت از آرشیو ملی ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای بازدید عموم شهروندان به جایگاه اصلی خود در شهر رشت بازگشته است.

حبیب پور اکبری کارشناس عالی برنامه ریزی وبررسی اسناد ومدارک کل کشور درآیین افتتاح اولین نمایشگاه اسناد بلدیه اظهار داشت : اسناد ارائه شده در این نمایشگاه که حاوی مکاتبات اداری شهرداری ونماد فعالیت های مربوط به آن طی سالهای ۱۲۹۳ لغایت ۱۳۹۲ است ازمنابع وزارتخانه کشور با نام قدیم وزارت داخله، وزارت دارایی و سازمان حج واوقاف گردآوری شده‌است.

علی خلیلی مدیر سازمان اسناد وکتابخانه ملی شعبه گیلان نیز بااشاره به نام بلدیه بیان داشت : طبق اسناد موجود، شهرداری رشت از شهرداری‌های باسابقه کشور است.

وی ضمن دعوت شهروندان برای بازدید از نمایشگاه عمومی اسناد بلدیه که حاوی مکاتبات و فرمان‌های ادوار مختلف تاریخ استان گیلان و در بحث قانون‌مداری و تشریفات مطرح است، گفت: فعالیت این نمایشگاه ۳روزه و از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز