خبرگزاری کار ایران

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان گیلان مطرح کرد:

مطالعه گذشته، لازمه‌ ترسیم آینده

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۸۳

اسفندیار ضیائی، در گرد‌همایی همکاران کانون استان گیلان، تحقق اهداف را مهم‌ترین اولویت‌های یک برنامه‌ریزی درست و هدف‌مند توصیف‌ کرد و این امر را نیازمند مطالعه‌ گذشته و ترسیم آینده دانست.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سرپرست کانون استان گیلان در این گرد‌همآیی که ‌به‌ منظور تبیین چشم‌انداز برنامه‌های 10 ساله کانون و ‌همچنین ترسیم سیاست‌های یک‌ساله استان صورت‌گرفت، تحقق اهداف را مهم‌ترین اولویت‌های یک برنامه‌ریزی درست و هدف‌مند توصیف‌کرد و این امر را نیازمند مطالعه‌ گذشته و ترسیم آینده دانست.

ضیائی تصریح‌کرد: پاسخ به این پرسش که کجا هستیم و کجا خواهیم‌بود، لازمه‌ی برنامه‌ریزی است و از این رومی بایست به‌گذشته نگریست و با نیاز‌سنجی، رفع کاستی‌ها و تقویت توان‌مندی‌ها در مسیر نیل به اهداف سازمانی گام‌برداشت.

سرپرست کانون‌گیلان درعین‌حال ضرورت هم‌اندیشی و همراهی تمامی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری را در برنامه‌ریزی یادآور‌ شد و تاکید‌ کرد: آن‌چه در این میان می‌تواند سازنده و راه‌گشا باشد، دوراندیشی و نگاه به آینده است.
 
تبیین اهداف و تشریح سیاست‌های 10 ساله کانون ازدیگر محور‌های سخنان ضیائی دراین گرد‌هم‌آیی بود و وی با تاکید براین‌ که مرور برنامه‌های گذشته، بستری مناسب برای ترسیم چشم‌انداز کانون در دو برنامه‌ی  5 ساله فراهم کرد، گفت: سال جاری که به اهتمام مقام معظم رهبری «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده، نقطه‌ آغازین اجرای این برنامه‌‌‌ها و فرصت مغتنمی برای توسعه‌ همه‌جانبه این دستگاه‌فرهنگی است.

وی همچنین به ظرافت‌های این چشم‌انداز اشاره‌ وبابیان‌ این‌که امکان نیاز‌سنجی، بومی‌سازی و حرکت متناسب باظرفیت‌ها و شرایط متغیر محیطی از برجستگی‌های این برنامه‌‌است خاطر‌نشان‌کرد: آن‌چه این چشم انداز را برجسته می کند، نگاه هم‌زمان به ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی است.
 
سرپرست‌کانون گیلان توضیح‌داد: افزایش مراکز فراگیر و کتاب‌خانه‌های سیارروستایی، توجه ویژه ‌به پرتال کودک و نوجوان به عنوان ابزاری ارزش‌مند در معرفی ظرفیت‌های کانون، تداوم هدف‌مند طرح‌ کانون مدرسه و همچنین افزایش گستره‌ فعالیت‌های سینماکانون از شاخصه‌های این چشم‌انداز محسوب‌ می شود.
 
 اسفندیار‌ضیائی به تبیین سیاست‌های کانون گیلان با تکیه بر سند چشم‌انداز 10 ساله پرداخت و توجه به نیروی انسانی و لزوم اندیشیدن تهمیدات لازم برای جذب و پایدار‌سازی عضو را اولویت‌های این دستگاه‌فرهنگی عنوان‌کرد.

وی در این میان انضباط اداری و مدیریت منابع را از اهم برنامه‌ها خواند و با اشاره‌به این‌که تقویت‌کارگروهی، مدیریت چالش‌ها و آمادگی لازم برای همراه‌شدن با فرصت‌های تازه می‌تواند افق‌های تازه‌ای پیش روی این مجموعه ترسیم‌کند گفت:« آن‌چه برنامه‌ریزی را اثر‌بخش می کند، انگیزه، نشاط و سخت‌کوشی‌است».

ضیائی هم‌چنین با حضور در نشست سه‌کارگروه متشکل از همکاران فرهنگی، ادبی و هنری که به منظور ترسیم سیاست‌های یک ساله‌کانون استان گیلان صورت‌گرفت، از ضرورت فضا‌سازی مناسب‌ مراکز و توجه افزون‌تر به‌نیاز‌های اعضای نوجوان سخن‌گفت و با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور این دستگاه فرهنگی، بر نقش ارزش‌مند مربیان در پرورش حس دینی مخاطبان‌تاکید‌کرد.

لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای فعالیت‌های هدف‌مند در مناسبت‌های ملی و مذهبی  و بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی برای انتقال آموزه‌ها به مخاطبان ازدیگرموضوعات مورد توجه ضیائی بود و وی درعین‌حال با مهم‌توصیف‌کردن مطالعه و به‌روز‌رسانی آگاهی‌ها بر تشویق این امر از سوی مسوولان تاکید‌کرد.
 
وی ضمن تبریک هفته‌خانواده به همکاران و با بیان‌این که ایجاد‌نشاط و افزایش همدلی از اهداف برپایی این گردهم‌آیی است از ادامه‌یافتن چنین برنامه‌هایی با حضور همه‌ی همکاران کانون استان خبرداد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز