خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد رضوانشهر خبر داد:

پرداخت بیش از دو میلیارد ریال صدقه توسط مردم رضوانشهر

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۶۴

مدیر کمیته امداد شهرستان رضوانشهر گفت: سال گذشته دو میلیارد و 739 میلیون و 663 هزار ریال در قالب صدقه توسط مردم نوعدوست شهرستان رضوانشهر برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، حمید سالاری مدیر کمیته امداد شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه 14 هزار و 281 صندوق برای جمع آوری صدقات مردم در سطح شهرستان توزیع و نصب شده است، اظهار کرد: سال گذشته دو میلیارد و 739 میلیون و 663 هزار ریال در قالب صدقه توسط مردم نوعدوست شهرستان رضوانشهر برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است.

وی افزود : مردم نیکوکار شهرستان رضوانشهر سال گذشته سه میلیارد و 478 میلیون و710 هزار ریال در قالب پرداخت زکات به نیازمندان و محرومان شهرستان کمک کرده اند.

سالاری، با اشاره به اینکه هم اکنون 125 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رضوانشهر هستند، افزود: سال گذشته یک میلیارد و 305 میلیون و 88 هزار ریال توسط 490 حامی به حساب این ایتام واریز شده است.

وی تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رضوانشهر را 109 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 200 نفر از نیکوکاران حمایت این فرزندان را به عهده دارند که سال گذشته 607 میلیون و 930 هزار ریال به آنها کمک کرده اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه سال گذشته 64 نفر از نوعروسان و نودامادها مبلغ یک میلیارد و 40 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده اند ، افزود : این میزان اعتبار برای جهیزیه 46 نفر از نوعروسان ، هدیه ازدواج 16 نفر از نودامادها و ازدواج مجدد دو نفر از مددجویان ، هزینه شده است.

سالاری خاطرنشان کرد : 440 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رضوانشهر طی سال گذشته 742 میلیون و 271 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاه دریافت کرده اند.

وی ، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را از اولویت های کاری این نهاد برشمرد و تصریح کرد : افرادی که از توانایی و استعداد کار کردن و ایجاد شغل برخوردار هستند با دریافت تسهیلات اشتغالزایی ، خودکفا شده و از چرخه حمایتی امداد خارج می شوند.

سالاری تعداد تسهیلات اشتغال پرداخت شده به مددجویان رضوانشهر را در سال گذشته 130 مورد عنوان کرد و افزود : مبلغ 18 میلیارد و 880 میلیون ریال برای تحقق این امر اختصاص یافته است .

مدیرکمیته امداد شهرستان رضوانشهر ارائه آموزش های فنی و حرفه ای ، کاریابی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه های مهم امداد برشمرد و گفت : سال گذشته 726 نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان رضوانشهر با هزینه یک میلیارد و 149 میلیون و 915 هزار ریال از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 93 واحد مسکن با اعتبار 24 میلیارد و 810 میلیون ریال برای روستائیان تحت حمایت احداث شده است ، خاطرنشان کرد : 14 واحد مسکن شهری نیز با صرف هزینه دو میلیارد و 567 میلیون ریال برای مددجویان احداث و 51 خانوار تحت حمایت هم با اعتبار 766 میلیون ریال از تعمیرات مسکن بهره مند شده اند.

سالاری ، با اشاره به پرداخت 165 میلیون و 627 هزار ریال هزینه های درمانی 282 نفر از بیماران تحت حمایت شهرستان ، افزود : پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی 429 نفر ازمددجویان به مبلغ چهار میلیارد و 139 میلیون ریال و کمک به رفع سوء تغذیه71 نفر از کودکان زیر 6 سال به مبلغ 558 میلیون و 378 هزار ریال از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز