خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

بازداشت شکارچیان و سلاخان پلنگ رودبار

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۷۱

شکارچیانی که مبادرت به شکار و سلاخی یک قلاده پلنگ و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، چندی پیش ویدئویی از سلاخی دلخراش یک قلاده پلنگ که در فضای مجازی منتشر شده بود توسط یکی از همیاران محیط زیست در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار قرار داده شد که شناسایی و دستگیری متخلفان در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

قربانعلی محمدپور مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست گیلان در تشریح این خبر گفت: بر اساس اطلاعاتی که به یگان حفاظت شهرستان رودبار رسیده بود و با توجه به مستندات و اطلاعات بدست آمده از مخبرین محلی، متخلفین شناسایی، دستگیر و علیه آنها اعلام جرم شد.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی این پرونده به صورت ویژه در دستور کارمقام قضایی قرارگرفت و دستور جلب متهمین در سریع ترین زمان ممکن صادر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متخلفین در حال حاضر با صدور قرار وثیقه یک میلیارد ریال به ازای هر نفر در بازداشت به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه متخلفین با تعبیه تله در جنگل‌های کوهستانی اطراف رودبار اقدام به شکار پلنگ و در نهایت کندن پوست حیوان کرده بودند گفت: انتشار تصاویر آن باعث جریحه دار شدن احساسات علاقمندان حیات وحش شده بود.
محمدپور گفت: حیوان آزاری در هر نوع آن از لحاظ شرع و عرف مذموم و نکوهیده است و این اداره با جدیت پیگیر این گونه تخلفات است و تا نیل به نتیجه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نیست.
وی از دستگاه قضایی خصوصا رئیس دادگستری و قاضی شعبه در شهرستان رودبار به دلیل توجه ویژه به مسایل محیط زیست و همراهی با اداره حفاظت محیط زیست تشکر کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد:پلنگ ایرانی از گونه‌های حفاظت شده است که نسل آن به دلیل تخریب زیستگاه،شکار غیرمجاز، کم شدن طعمه‌های مورد علاقه آن و همچنین نابودی جنگل‌ها به شدت مورد تهدید قرار گرفته است از این رو سازمان حفاظت محیط زیست این گونه باشکوه و زیبا را تحت پوشش بیمه قرار داده است تا در صورت بروز هر گونه خسارت به دامداران یا اهالی ساکن در جوار زیستگاه طبیعی پلنگ ، در سریع‌ترین زمان ممکن خسارت آنها جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در صورت بروز هرگونه حادثه از قبیل حمله پلنگ به دام‌ها یا انسان مراتب سریعا به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست برسد و انتظار داریم متضررین و اهالی منطقه از هرگونه اقدام به شکار یا آسیب رساندن به این گونه زیبا و بی بدیل خودداری کنند.
قربانعلی محمدپور خاطرنشان کرد: جریمه شکار غیر مجاز هر قلاده پلنگ در حال حاضر  800 میلیون ریال است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز