خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت کمیته‌های التور در شبکه‌های بهداشت و درمان گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۸۰۹

در آستانه فرا رسیدن فصل گرما کمیته های التور در شبکه های بهداشت و درمان گیلان جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا، فعال شدند.

به گزارش  ایلنا از رشت، در آستانه فرارسیدن فصل گرما کمیته های التور شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان در راستای پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا فعال شدند.

شهرام حسین نژادی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این زمینه گفت:باتوجه به شروع فصل گرما و ورود همزمان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی به این شهرستان و احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا به خصوص التور این کمیته در شهرستان آستار فعال شد تا با نظارت و کنترل بیشتر شاهد سفری خوش و عاری از بیماری برای گردشگران این منطقه مرزی باشیم.

عابدین نجفی مدیر شبکه بهداشت بندر انزلی نیز در جلسه کارگروه و امنیت غذایی این شهرستان تصریح کرد: هر ساله با شروع فصل گرما و آماده شدن محیط برای رشد و انتشار میکروب های ایجاد کننده ی انواع کاستروآنتریت ها با افزایش بیماری های منتقله از آب و غذا روبرو می شویم که انواع عفونت ها ( از جمله وبا ) و مسمومیت های غذایی را در بر پی دارد.

این موضوع باعث صرف هزینه های زیاد برای بیمــــاران، خانواده های آنان و هدر رفتن سرمایه های کشور می شود که با نظارت و پیشگیری می توان جلوی بسیاری از این هدر دادن سرمایه های ملی را گرفت. وی ادامه داد: بیماری های منتقله از آب و غذا، تهدیدی برای سلامتی افراد خصوصاً گروه های سنی حساس از قبیل کودکان، کهنسالان و افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، می باشد که می تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد.

در کمیته‌های التور بر روند نظارت و پایش واحدهای تولیدی، نگهداری و عرضه مواد غذایی خوردنی و آشامیدنی، فاضلاب شهری، بیماری منتقله از آب و غذا، کنترل کیفی آب شرب شهرستان، سالم سازی آب شرب، کنترل روغن در ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی و تبلیغات بهداشت محیطی توسط کارشناسان بحث و تبادل نظر شد./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز