خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

گیلان مستعدترین استان برای توسعه صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۵۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ، گیلان را یکی از استانهای مستعد برای توسعه صنایع کوچک و خرد دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، احمدعلی شهیدی، صنایع کوچک را ستون فقرات اقتصاد دانست و گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط ،رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است.

وی افزود: صنایع کوچک به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه ‌یافته شناخته می شوند.

وی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که غول‌های صنعتی چرخ اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته را می‌گردانند اما این در حالی است که صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد این کشورها ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل در کشور، به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌‏اند تا بتوانند در برنامه‌‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور نقش موثر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی داشته باشند، اظهار کرد: گیلان به دلیل نزدیکی به پایتخت ، وجود آزاد راه و در آینده با راه‌اندازی راه آهن ، یکی از مستعد‌ترین استان‌های کشور برای توسعه صنایع کوچک  خرد است .

شهیدی با ذکر اینکه توسعه صنایع کوچک درنهایت موجب رشد مناطق مختلف می‌شود، افزود: یکی از سیاست ها این است تا با کمک بخش‌های دیگر اقتصادی، مجموعه‌ای از خدمات را به صنایع کوچک ارائه ‌دهیم تا انگیزه کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه افزایش پیدا کند .

وی خاطرنشان کرد: این خدمات شامل کمک‌های مالی، حمایت مالیاتی، وام‌های کم‌بهره، فضا دادن به کارآفرینان برای بازاریابی، بهبود زیرساخت‌ها، صدور مجوز، رهنمودهای فنی و آموزشی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تصریح کرد: دولت با امتیازهایی که می‌دهد نه ‌تنها در کوتاه مدت برای کارآفرینانی که به دنبال راه‌اندازی صنایع کوچک هستند ایجاد انگیزه می‌کند بلکه در بلندمدت نیز پایه‌های کارآفرینی در اقتصاد کشور را تقویت کرده و کشور را به سمت توسعه پیش می‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز