خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال:

توسعه بخش کشاورزی نیازمند مدرن سازی تجهیزات است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۵۴

فرماندار ماسال با اشاره به اقدامات خوب صورت پذیرفته در مکانیزه کردن کشاورزی از سوی دولت، گفت: مدرن سازی تجهیزات کشاورزی و به روزرسانی دانش کشاورزان، پیش نیاز توسعه کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد در نشست صمیمانه با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان ماسال که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور ما نقش وی‍ژه ای در اقتصاد کشور ما ایفا می کند، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تلاش دولت نیز در این زمینه بسیار گسترده بوده است که خودکفایی در زمینه  تولید گندم از جمله مواردی است که این موضوع را تایید می کند.

وی با اشاره به تولید بیش از 40 درصد از برنج کشور در استان گیلان، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی صورت پذیرفته است و همچنان نیز باید با افزایش بهره وری کشاورزی و ارتقای درآمد کشاورزان تلاش کنیم اراضی کشاورزی استان را حفظ  کنیم  تا خدای نکرده به سرنوشت کشت محصولاتی مانند توتون،‌ کنف که در گذشته در سطح استان رایج بود دچار نشوند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دومین استان تولید کننده برنج کشور محسوب می شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا کشاورزان، آخرین روش های کشاورزی و به روز را به کار گیرند تا بتوانند بهره وری تولید خود را افزایش دهند.

قاسم نژاد فقدان تجهیزات مناسب و کارخانجات مدرن برنجکوبی را یکی دیگر از مشکلات تولید برنج برشمرد و افزود: با به روز نمودن کارخانجات برنجکوبی می توان برنج با کیفیت تری را تولید کرد.

وی دامداری را یکی دیگر از نقاط قوت شهرستان ماسال عنوان نمود و تصریح کرد: برای افزایش درآمدهای اقتصادی در شهرستان، ما باید مانند سایر کشورهای توسعه یافته به دامداری صنعتی روی بیاوریم و با توجه به کیفیت بالای فراورده های لبنی  و دامی ماسال، می توان با راه اندازی صنایع تبدیلی، این فراورده ها را پس از بسته بندی به ماسال عرضه کرد.

فرماندار ماسال تولید عسل مرغوب را یکی دیگر از ظرفیت های  شهرستان ماسال برشمرد و ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی به مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی ماسال، از آنان خواست: پیگیری مجدانه و جهادی خود در رفع موانع و مشکلات پیش روی تولیدات کشاورزی، زمینه ارتقاء و توسعه  ظرفیت های کشاورزی و دامداری شهرستان را فراهم کنند.

 در ابتدای این نشست نیز حسن همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال به تشریح اقدامات و عملکرد جهاد کشاورزی ماسال در زمینه  تسطیح اراضی کشاورزی، مدرن سازی تجهیزات کشاورزی ، دامداری، پرورش زنبور عسل و شیلات پرداخت.

توسعه بخش کشاورزی نیازمند مدرن سازی تجهیزات است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز