خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

نرخ بیکاری باید در استان گیلان تک رقمی شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۰۸

استاندار گیلان گفت: توفیقات دولت در استان گیلان بایستی تا رسیدن به نرخ تک رقمی ادامه پیدا کند و این یکی از برنامه‌ای اصلی ما است.

به گزارش‌ایلنا از رشت، هفتمین‌نشست ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی استان‌گیلان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس سازمان در سخنانی ضمن قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت یاد و خاطره دکتر شریعتی و شهید چمران و تبریک روز بسیج اساتید گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم بسیجی‌وار به نظام، انقلاب و کشور خدمت نماییم.

کیوان محمّدی به بیان دستورات جلسه پرداخت و ادامه داد: مقرر شد گیلان به عنوان استان پایلوت برنامه اجرایی‌اشتغال سال 1396 باشد. در این راستا گزارش‌اولیه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان آماده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در خصوص تدوین برنامه اجرایی اشتغال گفت: تاکنون 9 دستگاه، طرح‌های صیانتی، توسعه‌ای و نیمه تمام و ایجادی در قالب 593 طرح در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ارائه کردند.

وی افزود: در این طرح‌ها 50 هزار شغل توسط دستگاه‌ها برآورد شده که نیازمند حمایت شبکه بانکی به مبلغ 3600 میلیارد تومان و منابع عمومی به مبلغ 7600 میلیارد تومان می‌باشد. لازم به ذکر است که این‌ها طرح‌های مقدماتی هستند و دستگاه‌ها می‌بایست تا تیرماه به طور مشخص و دقیق طرح تکمیلی را ارائه دهند.

کاوسی مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به تشریح برنامه های ارائه شده از سوی دستگاه‌ها پرداخت و گفت: بر اساس اطاعات واصله در بخش استفاده از ظرفیت‌های موجود، پیش‌بینی اجرای 438 طرح با اشتغال  32 هزار نفر توسط دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پارک علم و فن‌آوری، بهزیستی، راهداری و خدمات جاده‌ای و در بخش کسب و کارهای جدید 155 طرح اشتغال با اشتغال 19 هزار نفر توسط دستگاه‌های اجرایی راه و شهرسازی، شیلات، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک علم و فن‌آوری جمع‌آوری شده‌است.

در ادامه مدیر کل اقتصاد و دارایی و مدیر عامل بانک کشاورزی استان به بیان گزارشات خود در خصوص جلب و جذب سرمایه‌گذاری  خارجی در استان و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پرداختند.

استاندار گیلان هم در این نشست در سخنانی با تأکید به لزوم توجه حوزه مسائل اقتصادی اشتغال‌زا؛ گفت: در این زمینه هر چه کار شود حمایت می‌کنیم.

محمّد علی نجفی تأکید کرد: همه اقدامات شما بایستی در راستای تولید و اشتغال باشد.

وی استان گیلان را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی یک استان پیشتاز عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه با اقتدار جلو برویم، هرچند برخی‌ها ممکن است خوششان نیاید.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان با بیان اینکه در دولت یازدهم  نرخ بیکاری گیلان از 15.6 به 11.3 رسید و در کمتر استانی از کشور به این میزان نرخ بیکاری کاهش یافته است گفت : توفیقات دولت در استان گیلان بایستی تا رسیدن به نرخ تک رقمی ادامه پیدا کند و این یکی از برنامه‌ای اصلی ما است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اقدامات مثبت بانک کشاورزی استان در حمایت از تولید و اشتغال خاطر نشان کرد : باید تلاش کنیم ظرفیت‌های ما در حوزه تولید برنج، چای، عسل دام پروری و سایر حوزه هایی  که آمیخته با زیبایی‌ها و طبیعت استان گیلان است تقویت شود.  

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه آسفالت راه‌های شهری و روستایی در استان گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: همه موارد تنها به وجود بودجه و اختصاص اعتبار مربوط نیست بلکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف وتبصره های قانونی به خوبی  بهره گرفته شود.

استاندار گیلان به برخی الزامات و اقدامات لازم در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: استان گیلان درخصوص مجتمع‌های خدماتی رفاهی عقب مانده و نیاز است بهتر عمل شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان جهان و اشاره به سالروز واقعه دردناک زلزله رودبار که در تاریخ 21 خرداد 69 رخ داد گفت: تلخی این واقعه هیچ گاه فراموش نمی شود .

وی گفت: در مجموع تلاش کشور و استان در بازسازی زلزله موفق‌ بود اما همه باید تلاش کنند تا شهرستان رودبار توسعه بیشتری یابد.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی ما است، خاطر نشان کرد: شایسته است با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس پیام خود را به روشنی به تمام جهان ارسال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز