خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

ریشه 45 درصد طلاق ها در جامعه اعتیاد به مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۲۷

فرماندار شفت مطرح کرد: ریشه 45 درصد طلاق ها در جامعه اعتیاد به مواد مخدر است.

به گزارش  ایلنا ازشفت، محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از معضلات جامعه بشری است و انحطاط اخلاقی و جسمی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: مبارزه با اعتیاد حضور آحاد جامعه را می طلبد و صرفا مربوط به یک دستگاه خاص نیست . 

وی با مواد مخدر شفت با تقدیر از نیروه های انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه های دولتی این شهرستان،گفت: اعتیاد، فقر و جهل سه ضلع مثلث شومی است که باعث از بین بردن شادابی و نشاط جامعه بشری می گردد . 

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه اعتیاد چهارمین بحران جهانی است،تصریح کرد:این عامل پس از تهدیدهای زیست محیطی، بحران هسته ای و رشد ناهمگون جمعیت سلامت جامعه را تهدید می کند . 

محسنی خود با اشاره به اینکه در گذشته تریاک به صورت ماده سنتی مخدر استعمال می شد،یادآور شد:اکنون 700 نوع ماده مخدر صنعتی و مشتق شده در بسته بندی های لوکس در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان عرضه می شود . 

وی با بیان اینکه 2 هزار و 808 معتاد شناسایی شده در کشور وجود دارد،افزود: از این میزان 50 هزار نفر را دانش آموزان 15 تا 20 ساله تشکیل می دهند و دامنه این بلای شوم به جامعه زنان نیز کشیده شده است. 

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مواد مخدر در اشکال نو و در قالب داروهای بهداشتی و درمانی در ماهواره ها تبلیغ دروغ می شود،ادامه داد:اعتیاد خود را به درب منازل رسانده است و آگاهی خانواده در مقابله با آن ضروری است . 

محسنی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد عامل اصلی 60 درصد جرایم کشور محسوب می شود،افزود:این بلای خانمان سوز ریشه بسیاری از جرم ها مانند کودک آزاری، طلاق، سرقت و قتل است . 

وی با اشاره به اینکه ریشه 45 درصد طلاق ها و 65 درصد بزهکاری در جامعه اعتیاد به مواد مخدر است،گفت:آگاه سازی جامعه و خانواده باید بیشتر در برنامه های آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد . 

فرماندار شفت با بیان اینکه تجارت مواد مخدر پرسود ترین تجارت جهانی است،افزود:گردش مالی این تجارت آلوده به 1600 میلیارد دلار می رسد و یک میلیون نفر به صورت مستقیم در آن فعالیت می کنند . 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا کنون 3هزار و 700 شهید را در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم جامعه کرده است،گفت:سطح زیر کشت گیاه خشخاش در کشور افغانستان از 508 هزار هکتار در سال 76 به 201 هزار هکتار در سال 95 رسیده است و 247 درصد در این بازه افزایش یافته است . 

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شفت با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش کشفیات انواع مخدرها افزایش تولید آن در کشور همسایه و قاچاق آن به داخل مرزهای کشور است،افزود:پیشگیری و افزایش آگاهی جامعه مهمترین عامل بازدارنده در مقابله با اعتیاد است . 

وی به کشف بیش از 13 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 94 در شهرستان شفت اشاره کرد و گفت:این کشفیات در سال 95 به بیش از 16 کیلوگرم افزایش یافت که 818 نفر در این رابطه دستگیر به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شدند . 

محسنی در پایان خاطرنشان کرد:در سال 95 شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شفت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان  277 طرح امنیت و پاکسازی را در سطح محلات، جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام داد . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز