خبرگزاری کار ایران

سرپرست ناحیه ۲ منطقه ۳ شهرداری رشت مطرح کرد:

تاکید بر فرهنگ‌سازی برای مشارکت شهروندی برای داشتن شهری توسعه یافته

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۴۹

سرپرست ناحیه دو منطقه سه شهرداری رشت با تاکید بر فرهنگ سازی برای مشارکت شهروندی برای داشتن شهری توسعه یافته گفت: در حوزه زباله و نظافت شهر هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، سرپرست‌ناحیه ۲ منطقه ۳ با اشاره به رفت و روب مداوم کوچه‌ها و معابر شهری تصریح کرد: متاسفانه مردم خیلی بی موقع زباله های خود را در سطح کوچه ها و معابر رها می‌کنند و هنوز هستند شهروندانی که اطلاع ندارند باید کیسه‌های زباله را  ساعت نه شب در جلوی درب منازل جهت جمع آوری قرار دهند.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی چشمه شیرین اظهار داشت : برخی از شهروندان زباله های خود را در  پشت چشمه و در حاشیه  رودخانه می‌ریزند.

فهمیده با اشاره به تلاش ماموران شهرداری برای نظافت این منطقه گفت: کارگر شهرداری علاوه براینکه محیط اطراف را همیشه تمیز میکند چند کارگر روزهای تعطیل برای تمیز کردن انباشت زباله های حاشیه رودخانه مامور می شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری به وظیفه ذاتی خود در مورد این رود خانه عمل کرده است، افزود: حال این شهروندان هستند که باید شهردار محیط خودشان باشند و نسبت به محیط زیست خودشان احساس مسئولیت کرده و اجازه ندهند کسی محیط زندگی آنها را آلوده کند.

سرپرست ناحیه ۲ منطقه ۳ توجه به شعار شهر ما خانه ما از سوی شهروندان را ضعیف دانست و افزود: باید خود اهالی محله چشمه شیرین اجازه ندهند کسی آن اطراف زباله بریزد زیرا  کارگران زحمتکش در گرمای تابستان و سرمای زمستان به طور شبانه روزی در حال روب و روب هستند.

وی تاکید کرد : این موضوع تنها  شامل چشمه شیرین و رودخانه اش نیست بلکه تمامی زمین های بایر در سطح منطقه را نیز شامل می شود که روزانه پاکسازی وجمع آوری صورت می‌گیرد.

فهمیده افزود: جای تاسف دارد مقابل چشم ما مردم با فرغون نخاله هاشان را در زمین بایر رها می‌کنند و از طرفی خدمات رسانی و کار شهرداری را زیر سئوال می برند .

وی در پایان با ابراز امیدواری گفت: هریک شهروند باید خودش شهردار کوچه ، محله و شهر خود باشد تا بتوانیم شهری اباد و تمیز داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز