خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های زیست محیطی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۵۵

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های ارائه دهنده‌ خدمات مرتبط با محیط زیست همزمان با سراسر کشور از روز گذشته آغاز و تا 28 مرداد در استان گیلان به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری بیان کرد: با توجه به نقش مهم محیط زیست در زندگی و اثرات آن بر سلامت و اقتصاد جامعه، مرکز آمار ایران برای بار دوم اقدام به اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های ارائه دهنده‌ خدمات مرتبط با محیط زیست کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: در این طرح از کارگاه‌هایی که فعالیت‌هایی در ارتباط با خدمات جمع‌آوری، تصفیه، دفع پسماند و بازیافت مواد، آلودگی‌زدایی و تاسیسات لوله بازکنی و تخلیه چاه و فاضلاب ارائه می‌دهند، اطلاعاتی در زمینه مشخصات عمومی، امکانات و تجهیزات و نیز اطلاعات اقتصادی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از روز 27 تیر ماه آغاز و تا 28 مرداد ادامه خواهد یافت خاطرنشان کرد: حجم کار در این طرح  92 کارگاه در سطح استان است. که آمارگیران با مراجعه به آن‌ها اطلاعات آمار مورد نیاز را اخذ می‌کنند.

طیفوری شناسایی فعالیت اصلی و فرعی کارگاهای  موردنظر اعم از جمع‌آوری یا بازیافت پسماند، تفکیک زباله، تصفیه و دفع پسماند(به جز بازیافت) و.. ، نوع پسماند جمع آوری شده برحسب نوع و به تفکیک منبع تولید، وزن، نحوه دفع پسماند، محیط آلودگی زدایی شده و نوع آلودگی برطرف شده در سال 1395 و ریز مصارف واسطه و ستانده‌های کارگاه‌های مورد نظر  را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: دوره آموزشی طرح نیز از 24 الی 25 تیرماه در استان برای عوامل اجرایی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز