خبرگزاری کار ایران

توسط گروه دوچرخه‌سواری انسان‌های سبز صورت گرفت؛

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۳۷۴

مراسم کاشت نهال یادمان شهدای گمنام و شهدای آتش‌نشانی حادثه پلاسکو و آتش نشانان شهید شهر رشت توسط گروه دوچرخه‌سواری انسان‌های سبز و با حمایت شورای شهر و شهرداری رشت در سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت برگزار شد .

به گزارش ایلنا از رشت، فرامرز جمشیدپور در مراسم کاشت نهال یادمان شهدای گمنام و شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو و آتش نشانان شهید شهر باران که توسط گروه دوچرخه سواری انسان سبز در آتش نشانی مرکزی رشت برگزار شد، ترویج دوچرخه سواری در راستای حمایت از محیط زیست و یادآوری شهدای آتش نشان ایران عزیز را بسیار مهم دانست و اظهارکرد: آتشنشانان از قشرهای زحمتکش و آسیب پذیر جامعه بوده و در راستای حفظ جان و مال مردم از جان خود مایه می گذارند که بارزترین آن حادثه غم انگیز پلاسکو بود.

سرپرست شهرداری رشت  یادآور شد: پرداخت پاداش های قبل از عید آتش نشانان در ده روز آینده در اولویت برنامه های شهرداری قراردارد. 

وی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح کلانشهر رشت مطابق استاندارد نیست، گفت: برای افتتاح ۲ تا ۳ ایستگاه در این شهر برنامه‌ریزی شده است. 

سرپرست شهرداری رشت همچنین از تجهیز ایستگاه های بلوارخرمشهر و منطقه مسکن مهر این شهر خبرداد و خاطر نشان کرد: برای تجهیز این ایستگاه ها قراردادهایی بسته شده است. 

جمشیدپور افزود: علاوه بر اینکه برای خرید سه نردبان قرارداد بسته شده است ماشین آلات سبک و سنگین آتش‌نشانی نیز به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در حال خریداری است. 

وی همچنین بر لزوم در نظر گرفتن معیشت ماموران آتش نشانی و با اشاره به معوقات موجود پرداخت نشده آنان گفت: با وجود مشکلات فراوان در شهرداری رشت پرداخت پاداش های پیش از عید آتش نشانان در ۱۰ روز آینده در اولویت برنامه های این شهرداری قراردارد.

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت

در این مراسم همچنین رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم دوچرخه سواری سبز بیان داشت: این تیم با شعار هر ایرانی یک دوچرخه ، یک درخت، با هدف حفظ محیط زیست و دفاع از آرمان‌های شهدای کشور اقدام به برگزاری دوره های دوچرخه سواری در سراسر کشور کرده است. 

بابک رمضانی گفت: کاشت درخت توسط این گروه در محوطه اداره آتش نشانی به مناسبت یادبود شهدای آتش نشانی به ویژه شهدای پلاسکو انجام می شود. 

وی با تاکید براینکه شعارهرایرانی یک دوچرخه، یک درخت باید درتمام‌ نقاط کشور نهادینه شود افزود: فرهنگ فضای سبز باید در کشور به نمایش گذاشته شود و همگان‌ نیز باید موظف به رعایت این  مهم باشند.

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در ادامه این مراسم، کاشت درخت بنام شهدای گمنام و آتش نشانان  را بسیار مقدس خواند و اظهارداشت: جا دارد از اینگونه مراسم استقبال بیشتری به عمل آید. 

سیدرضا موسوی روزان با بیان اینکه دنبال نکردن هدف، موجب خسران انسان می‌شود، خطاب به دوچرخه‌سواران حاضر تصریح کرد: هر هدفی نمی‌تواند مقدس باشد و درختکاری با دوچرخه سواری هدف مقدسی است.

وی گفت: خداوند قرآن را باهدف برای بشر ارسال کرد و تلاش های جامعه انسانی نیز در برخی موارد بحق است.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه انسان برای راستی و درستی آفریده شده است، خاطر نشان کرد: شهدایی که امروز بنام آنان درخت کاشته می شود ازتمام آرزوهای خود در زندگی گذشتند و برای خدمت به مردم بهترین راه راستی راانتخاب کردند.

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت

سید مسعود طباطبایی که یکی از دوچرخه سواران حاضر بود نیز گفت: برای این اقدام ، سه رنگ قرمز ، سبز و سفید انتخاب شده اند که به ترتیب نماد شهادت، محیط زیست و صلح و دوستی هستند. 

وی که جانباز ۶۵ درجه است هدف اصلی از این اقدام را ترویج  فرهنگ ایثارو شهادت، روح میهن پرستی ، حفظ منابع طبیعی اعلام کردو گفت:  تاکنون حدود۶۵۰  اصله درخت در یادواره شهدای آتش نشان توسط تیم دوچرخه سواری سبز کاشته شده است.

 طباطبایی ضمن قدردانی از تیم شهرداری، شورای اسلامی و سازمان آتش نشانی رشت افزود: درسال گذشته نیز توسط  شهردار وقت شهرداری رشت و خانم قدیمی مدیر روابط عمومی این شهرداری از تیم دوچرخه سواران تقدیر شد.

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت
در پایان این مراسم پس از اینکه از دوچرخه سواران سبز حامی محیط زیست با اهدای لوح سپاس توسط سرپرست  شهرداری رشت تقدیر به عمل آمد، توسط مسئولان حاضربه یاد شهدای وطن به ویژه شهدای حادثه پلاسکو درخت کاج که نماد صبر و سرسبزیست کاشته شد.

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان رشت

 فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر ، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت و علیرضا  حسنی رئیس  سازمان فرهنگی و ورزشی ، آرش امیرلو رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های بار و مسافر  شهرداری، رضایی نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از جمله مسئولان حاضردر این‌ مراسم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز