خبرگزاری کار ایران

در رتبه‌بندی ماه جولای موسسه وبومتریکس رقم خورد؛

کسب رتبه نخست واحد رشت در بین دانشگاه‌های آزاد استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۶۰

در رتبه بندی موسسه وبومتریکس در جولای 2017 دانشگاه آزاد واحد رشت در بین دانشگاه‌های آزاد استان گیلان رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، بیست و ششمین جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور سرپرست دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی ازمعاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.
 
 مهرداد گودرزوند چگینی سرپرست دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت دهه کرامت، پایه و اساس دین اسلام را بر پایه تحقیق دانست و گفت: از پایه های اساسی دانشگاه به همراه سایر بخشها، پژوهش و تحقیق است که بایستی به گونه ای عمل شود که اساس تصمیمات ، تحقیق و پژوهش باشد و سایر بخش‌ها جامعه باید بپذیرند که بدون تحقیق و پژوهش ، امکان تصمیم گیری درست وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بایستی خروجی مناسب و کاربردی داشته باشد . یکی از راهکارهای اساسی پایان نامه ها برقراری ارتباط مؤثر آنها با واحد های صنعتی و ادارات مرتبط است که واحد های دانشگاهی در سطح استان باید این ارتباط را برقرار کرده و پایان نامه ها به این سو جهت دار شوند تا از موازی کاری پرهیز شود و در عین حال کمک کننده به رفع مشکلات کشور و صنایع باشند.
 
گودرزوند تاکید کرد: امروزه بسیاری از دانشگاه‌های موفق دنیا به سمت درآمدزایی غیرشهریه‌ای حرکت کرده اند  و ما بایستی تمام تلاش خود را معطوف عملیاتی کردن درآمدهای غیر شهریه ای نمائیم و باید بتوانیم علم را عملیاتی کنیم.

سرپرست دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: خروجی تمام کارهای دانشگاهیان بایستی همراه و هماهنگ با باورها و ارزشهای موجود در کشور باشد. کاربردن پایان نامه ها و آموزش های لازم در این زمینه می تواند راهگشای بسیاری از معضلات کشور باشد. استفاده از آزمایشگاه های موجود و همچنین ارتباط با صنایع در این زمینه جمله راهبرد های واحد های دانشگاهی در استان قرارگیرد.

گودرزوند چگینی ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطر نشان کرد: با انتشار جدیدترین رتبه بندی  موسسه وبومتریکس که در جولای 2017 به عمل آمد رتبه 584 وب سایت دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایرانی در این رتبه بندی مشخص شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توانست رتبه اول بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را به خود اختصاص دهد که جا دارد این موفقیت را به مسئولین این واحد دانشگاهی تبریک گفت.

در ادامه  سهراب کردرستمی رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشی واحد های دانشگاهی استان گیلان، اظهار کرد: معاونین پژوهشی واحد های دانشگاهی باید بتوانند با افزایش کیفیت پژوهش از طریق تجهیز آزمایشگاهها و زیرساخت های تحقیقاتی همچنین توسعه مراکز رشد و تاسیس شرکت های دانش بنیان در راستای تبدیل علم به ثروت جهت جبران بخشی از هزینه های جاری واحد های دانشگاهی اقدام کنند در عین حال مهارت آفرینی و تولید فارغ التحصیلانی با دانش مهارتی بالا باید مورد توجه واحد های دانشگاهی قرار گیرد.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای کیفیت پایان نامه ها افزود: تامین ابزار و تجهیزات پیشرفته و ارائه اطلاعات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه یکپارچه پایان نامه ها و کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی (سیکاپ)  و استفاده واحد های دانشگاهی استان گیلان از نرم افزار اصالت سنجی جهت دفاع از پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی و هدایت عناوین پایان نامه ها توسط اساتید راهنما جهت استفاده از امکانات پیشرفته آزمایشگاههای مستقر در سامانه ساهای استانی می تواند در ارتقای کیفیت پایان نامه ها مؤثر باشد.

لازم به ذکر است یکی از مصوبات این شورا، پیش بینی برنامه سه ساله فعالیت های پژوهشی اعضای هیأت علمی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و ارائه به حوزه پژوهشی واحد ها بود.
 
در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز