خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره «جوکول» در پیاده‌راه فرهنگی رشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۹۰

علیرضا حسنی از برگزاری دومین جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا حسنی از برگزاری دومین جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد و افزود: این جشنواره برای دومین سال به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، شهرداری منطقه دو برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به استقبال شهروندان از این جشنواره در سال گذشته گفت: با توجه به این امر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت بر آن شد تا امسال این جشنواره را در فضایی شاد تر و مفرح تر با هدف حفظ و احیاء آداب و رسوم بومی گیلان و انتقال داشته‌های فرهنگی گذشته به نسل جدید برگزار نماید.

 وی با تاکید بر اینکه «جشنواره جوکول» بر اساس برنامه برند سازی «رشت شهر جشنواره‌ها» از تاریخ ۱۷تا ۲۰ مرداد ماه ۹۶ در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره در چند بخش فرآوری و عرضه جوکول« اولین خوشه سبز برنج شالی" همراه با نمایش ادوات سنتی پادنگ و آبدنگ برگزار می شود.

علیرضا حسنی با بیان اینکه ادوات سنتی پادنگ و آبدنگ در این جشنواره   به صورت نمادین مورد استفاده قرار می گیرند اظهار داشت: گیلان و شهر رشت با توجه به دارابودن تنوع بسیار زیاد در آیین و آداب و سنن و رویدادهای مربوط به آن می تواند به عنوان یک قطب گردشگری رویدادها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت اجرای موسیقی محلی، آیین های سنتی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت: در بخش جانبی جشنواره ساخت مجسمه هایی با کاه و کلوش توسط هنرمندان باشد.

وی با تاکید بر اینکه این بخش همراه با نقاشی از مجسمه های مذکور توسط هنرمندان همراه است افزود: در روز اول نقاشی مجسمه های شروع می‌شود و در حین برگزاری جشنواره مجسمه ها توسط هنرمندان ساخته می‌شود و در نمایشگاهی همراه با عرضه فراورده های جوکول در معرض دید شهروندان قرار می گیرد.

برگزاری دومین جشنواره «جوکول» در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزاری دومین جشنواره «جوکول» در پیاده‌راه فرهنگی رشت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز