خبرگزاری کار ایران

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور :

بندر آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک دریای خزر است

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۱۵

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بندر آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک دریای خزر است.

به گزارش‌ایلنا از آستارا، محمد راستاد درجریان آغاز عملیات اجرایی لایروبی بندر تجاری این شهرستان اظهار کرد: بندر آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک دریای خزر محسوب شده و موقعیت جغرافیایی مناسب این بندر به رونق اقتصادی و رشد میزان حمل‌ونقل دریایی می‌تواند کمک کند.  

وی با بیان اینکه این عملیات شامل لایروبی حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب لای از بستر کانال دسترسی بوده که عمق کانال را از چهار متر موجود به شش متر افزایش می‌دهد، تصریح کرد: کشتی‌های تا دو هزار و ۵۰۰ تنی که پیش از این وارد این بندر می‌شدند، پس از اتمام عملیات به پنج هزار تن افزایش پیدا می‌کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعتبار پیش‌بینی ‌شده برای پروژه مذکور را حدود سه میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات، رقابت‌پذیری بندر افزایش پیدا کرده و زمینه برای رشد سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه و تأسیسات روبنایی بندر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم می‌شود.

راستاد با بیان اینکه انتظار می‌رود پروژ مذکور در مدت زمان سه ماه تکمیل شود، بیان کرد: پس از تکمیل آن، نگه‌داری عمق ایجاد شده جزء تعهدات و برنامه‌های سرمایه‌گذار بوده و انتظار می‌رود با این اقدامات، شاهد یک روند خوب و مطلوب در توسعه همه‌جانبه بندر تجاری آستارا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز